כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יקודם לדרגת אלוף?

בציונות הדתית דורשים: הרב הצבאי - כפוף לרבנות

במפלגתו של סמוטריץ' דורשים במו"מ להעביר את חוק הרבצ"ר, לפיו הרב הצבאי הראשי יעלה לדרגת אלוף, יהיה חבר בשולחן המטכ"ל - ובנושאים מקצועיים והלכתיים יהיה כפוף לרבנות הראשית • לפי ההצעה, בחירתו תוסדר: שר הביטחון יוכל למנות רק על בסיס ועדה בראשות הרב הראשי

בציונות הדתית דורשים: הרב הצבאי - כפוף לרבנות
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה הנכנסת צפויה לקדם חוקים רבים בענייני דת-ומדינה, ול'בחדרי חרדים' נודע כי במפלגת 'הציונות הדתית' דורשים שאחת מהן תעסוק במעמדו של הרב הצבאי הראשי, אחד התפקידים הרבניים החשובים למגזר הסרוג.

במפלגה העבירו במסמך הדרישות שלהם לליכוד את העברת חוק הרב הצבאי-הראשי, שלפיו הוא יהיה אומנם כפוף לראש המטה הכללי, אך בנושאים מקצועיים והלכתיים הוא לא יהיה כפוף לה - אלא לפסיקותיה של הרבנות הראשית.

בנוסף, דרגתו של הרבצ"ר תעלה לדרגת אלוף והוא יקבל מקום בפורום המטה הכללי. על פי ההצעה, ב'ציונות הדתית' מבקשים גם להסדיר את דרך המינוי של הרב הצבאי כך ששר הביטחון יהיה זה שיבחר, אך זה יהיה בהתאם להמלצה של ועדה מיוחדת שתוקם.

בוועדה יהיה חברים בין היתר ראש אכ"א, רב צבאי לשעבר וגם אחד מהרבנים הראשיים, שיעמוד בראשה. הדרישה לחוק מגיעה בצל סיום ההארכה של הרבצ"ר הנוכחי הרב אייל קרים, שכהונתו הוארכה עד לינואר 2023, עוד פחות משבועיים ויתכן כי תוארך עוד עד שהממשלה תתחיל לכהן ויאותר הרב הראשי הבא.

מדובר בחוק שיזמו ארגון 'תורת לחימה' שזכה לתמיכה רבנית, כשיו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' כבר הגיש בכנסת ה-20, בכנסת הקודמת גם הגיש אותה שוב ח"כ משה אבוטבול מש"ס, אך בשתי הפעמים ההצעות לא עברו - וכעת, כאמור, בציונות הדתית דורשים לקדמו במסגרת ההסכם הקואליציוני המתגבש.

אלוף בצהל מפלגת הציונות הדתית הרב הצבאי בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד