י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"תחשבו שיש בן אדם מאחורי המילים האלה"

י.א, צעיר חרדי מבני ברק, פרסם פוסט בפייסבוק, בו התחנן בפני מעסיקים: "יכול להיות עובד מצוין גם אם אמונתי שונה" • הסטטוס זכה למאות שיתופים • "זה מבחן לרצון שלנו לעבור מעל המחסומים", הוא אומר ל'בחדרי חרדים' • במה הוא מצטיין? • ואיך הוא 'מפתה' מעסיקים חילונים שלא לדחות אותו על הסף בשל זהותו החרדית?

צילום: ארכיון. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)
צילום: ארכיון. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)



"אני מחפש עבודה. אני בן 24 מבני-ברק, חרדי, נשוי ואב לילד חמוד שקוראים לו אלימלך", כך נפתח פוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו צעיר מבני ברק, ואשר זכה למאות שיתופים ואלפי סימני לייק.

"זה מבחן לרצון שלנו לעבור מעל החסם ביחסי חרדים-חילונים", אומר יעקב בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. ומדגיש כי הוא עדיין ממתין להצעת עבודה, למרות שקיבל הרבה מאוד הצעות בעקבות הפוסט. "לא חשבתי שזה ירוץ כל כך", הוא מודה בכנות.

וזה המשכו של הסטטוס שכבש את הרשת: "מה אני יודע לעשות? אני מוזיקאי, מנגן בכלי נשיפה וקלידים. לא למדתי את זה בצורה מסודרת אף פעם, אבל זה נראה לי סוג של מחמאה עבורי. אם אתם צריכים כל דבר שקשור לכתיבה של משהו, אוכל להיות זה שיעזור לכם, זה שיכתוב ויערוך עבורכם את התוכן של האתר שלכם, את דפי הפרסום שאתם מפיקים, את הספר שאתם מוציאים, את דפי המידע של הארגון שלכם.

"אני מסודר מאוד ויש לי כשרון לפרטים קטנים. יש לי כשרון לשוני מעולה, מין חוש טבעי כזה למילים. מילים זו אהבה בשבילי. בכל מקום אני שומע מילים מכל מיני שפות, רק צריך להבין איך הן ארוגות אחת בשניה, מבטאות את ענייניהם של בני האדם. יש לי אנגלית טובה, אני לומד קצת ערבית בשביל הכיף וגם גרמנית, ככה קצת.

"אני אחראי מאוד, אם הטלתם עלי משימה לבצע, היא לא תצא מהראש שלי עד שזה יקרה. המטרה היא הצלחתם של אלה שלקחו אותי לעבוד בשרותם, מאוד חשוב לי שאנשים יצליחו במעשיהם. למרות שהכסף באמצעותו אתם מתגמלים אותי על העבודה הוא חשוב, אבל יותר חשוב זה לאהוב את מה שאתה עושה ולהשקיע בו. הייתי שמח גם אם המעבידים שלי יהיו כאלה, ירצו את התוצאה שהם מעוניינים בה, אבל גם יאהבו את העובד שלהם ואת מה שהוא עושה.

"אני ישר מאוד, הרבה פעמים היושר הזה מקשה עלי בחיים. לפעמים קשה לי להבין אנשים אחרים שלא נוהגים באותה אמת מידה. אבל אולי לכם זה דווקא יתאים. עבדתי בשתי תחנות הרדיו החרדיות. ערכתי והגשתי חדשות, היו גם כתבות ותכניות חדשות שערכתי והפקתי.

"אני מודע לכך שבעניין הזה של החרדיות הרתעתי כל מיני אנשים שיקראו את הפוסט הזה, מודע לכך אף יותר מאז ששלחתי מאות קורות חיים למשרדים חילוניים ולא קיבלתי מענה. בעצם פעם אחת חזרו אלי. זו היתה איזו מכללה למוזיקה שחיפשה עורך תוכן עם גישה למוזיקה, לא רציתי להגיע לראיון סתם אז אמרתי כבר בשיחה המקדימה שאני חרדי, אמרו לי "למה שזה יהווה בעיה" וכאלה, אבל למחרת כבר התקשרו לבטל את הראיון.

"אז לפני שאתם מבטלים את הראיון איתי, אבקש שתחשבו על זה טיפה. תחשבו על זה שיש בן אדם מאחורי המילים האלו, והוא יכול להיות עובד מצוין ולהפיק הרבה דברים טובים עבור העסק שלכם גם אם הוא מאמין באמונה אחרת מאמונתכם. אשמח מאוד אם תשתפו את הפוסט הזה, על פי כל קנה מידה זה יהיה מעשה אנושי".

"שמחתי על הבשורה הנושבת בלבבות"

הפוסט כאמור זכה לתהודה רבה, כך למשל אשת התקשורת דבורית שרגל, ששיתפה אותו בעמוד הפייסבוק של בלוג התקשורת הפופולארי שלה 'וולווט אנדרגראונד' עם הכיתוב הבא: "הפוסט החמוד הזה נגע ללבי מאוד. אז קראו אותו בבקשה, וראו אם יש לאל ידכם לעזור".

בהמשך כתבה שרגל בבלוג שלה: "אבל….. אודה, הכרטיס אוורירי מדי, טרי מדי, הפוסט כתוב טוב מדי, מודע מאוד. האם זה ניסיון לבדוק אם החילונים הם ערלי לב? אם כן, חבל. אם לא, התנצלותי הכנה במיוחד בפניו. השאלה החשובה היא אם מצא עבודה".

בעקבות ההיענות העצומה, המשיך בפוסט נוסף, והודה לכל המסייעים: "אנשים נפלאים, תודה! כשכתבתי בשעת לילה מיואשת את הפוסט בו אני מבקש מכם לעזור לי במציאת עבודה, לא חשבתי שתגלו כזה רצון לעזור. מפעים לגלות את רוח האדם, רוח טובה, חיה ומתפשטת שעניינה טוב בלבד. ללא ביקורת, ללא דעות קדומות, עזרה פשוטה כמו לחם שחור עם חמאה מרוחה.

"יותר מששמחתי על שמילותי יגיעו לעוד ועוד אנשים, שמחתי על הבשורה הנושבת בלבבות, בשורה שהגיעה גם ללב שלי והיא חשובה הרבה יותר מכל עבודה שאמצא. כי תכליתה של עבודה היא פרנסה, ואם זכה האדם משברת העבודה את גוו של האדם בעמל ומכניעה את רוחו עד שנעשה טוב בעיני א-לוהים ואדם. ואתם השגתם תכלית זו מבלי לעמול בעמל הגוף, שבשורת שיבור האגו והכנעת הרע כבר נמצאת בלבבות הזכים. ומלאה הארץ טוּב".
חרדי פוסט פייסבוק תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד