כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שינוי מ-2021 ל-2022

מה דעת הישראלים על תפקודו של הנשיא ביידן

לקראת סוף השנה השנייה לכהונתו של ביידן בדק סקר מיוחד מה חושב הציבור הישראלי על הנשיא והאם דעתם לגביו השתנתה לטובה או לרעה במהלך שנת 2022 לעומת 2021

מה דעת הישראלים על תפקודו של הנשיא ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

מכון הסקרים 'גאלופ' מציב את אחוזי התמיכה בנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על 40%. הגרף כמעט שטוח. מאז שנבחר, כמעט אינו עולה וכמעט אינו יורד. כמה נקודות לכאן או לכאן, ואז בחזרה. בסיכום המשוקלל של כלל הסקרים, באתר 538, ביידן על קצת יותר מ-42%. הוא ירד כבר עד 38%. הוא חזר בחזרה לקצת יותר מ-40%. זה מצבו כמעט כל שנת 2022.

הסקרים האחרונים נתנו לו 41, 47, 43, 44, 43, 46, 43, 44, 42. לקצת יותר ממחצית מהאמריקאים, ממוצע ריל קליר פוליטיקס על 51.6%, דעה שלילית על ביידן כנשיא. ואם אתם תוהים מה מצבו של דונלד טראמפ: חיובי, 36.8%, שלילי, 57.1%.

ובכן מה מצבו של הנשיא האמריקאי בדעת הקהל הישראלי? עורך הסקר שמואל רוזנר ממכון 'המדד' של 'כאן חדשות' מציין כי יש לנו עניין בשאלה הזאת, משום שנשיא ארה"ב אינו סתם עוד מנהיג עולמי. הוא המנהיג את המעצמה שישראל זקוקה לתמיכתה יותר מכל. הוא המנהיג של הידידה הגדולה, גם אם יש מדי פעם חילוקי דעות.

לדבריו, באופן מסורתי, לישראלים יש דעה טובה על האמריקאים, ועל המנהיגים שלהם, הרבה יותר מאשר לתושבי מדינות אחרות בעולם. אבל המסורת הזאת קצת מקרטעת בשני העשורים האחרונים. אלה עשורים שבהם גם ישראלים החלו להביט בנשיאים האמריקאים דרך משקפיים פוליטיות-מפלגתיות. בעיקר הנשיא ברק אובמה, שישראלים רבים הסתייגו ממנו, בנשיא דונלד טראמפ, שישראלים אחרים הסתייגו ממנו, ועכשיו שוב – במקרה של ביידן.

בסקר שערך לאחרונה 'המדד' נשאלו ישראלים משתתפי הסקר, איך הייתם מגדירים את השנה השנייה של ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב? והתשובות האפשריות: הוא נשיא מצויין לישראל, הוא נשיא טוב לישראל, הוא נשיא בינוני לישראל, הוא נשיא לא כ"כ טוב לישראל, הוא נשיא גרוע לישראל. 62% ממי שאמרו "הוא נשיא טוב לישראל" ב-2021 אומרים כך גם ב-2022. מה זה אומר? שיש גם מי ששינו את דעתם. למה הם שינו את דעתם? את זה קשה יותר לדעת.

חלקם שינו משום שבשנת 2022 היה נדמה להם שביידן היה פחות טוב לישראל. חלקם שינו כי המצברוח שלהם השתנה ביום שבו מילאו את השאלות השנה לעומת השנה שעברה. כך או כך, אם נישאר באותה שורה: 17% ממי שאמרו "טוב לישראל" בשנת 2021, אמרו "מצויין לישראל" בשנת 2022. אלה שינו את דעתם על ביידן לטובה.

אבל יש גם 17% שאמרו "טוב" בשנה שעברה ואומרים "בינוני" השנה. זה שינוי לרעה כמובן. ויש אפילו מי ששינו מ"בינוני" ל"לא כל כך טוב", שזה שינוי של שתי דרגות. אבל שימו לב שיש רק מעטים כאלה (3%).

ג'ו ביידן מדד סקר דעת קהל ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד