כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניסיון הידברות

דיווח: שיחות ההרגעה שמתכנן נתניהו אחרי השבעת הממשלה

נתניהו מתכנן אחרי השבעת הממשלה לקבוע פגישות עם נשיאת העליון ועם היועצת המשפטית לממשלה בכדי לשמוע את עמדתן באשר לרפורמות המתוכננות במערכת המשפט, שמא מתוך כבוד או שמא מתוך ניסיון לרכך את הביקורת על כך שהמהלך נעשה באופן דורסני 

דיווח: שיחות ההרגעה שמתכנן נתניהו אחרי השבעת הממשלה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר השבעת הממשלה, מתכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו להיוועד עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הפגישה אמנם עוד לא נקבעה, אך בכוונתו של נתניהו בהחלט לקבוע אחת כזו ולהקשיב לעמדתה כנשיאת הרשות השופטת בנושא הרפורמות האפשריות במערכת המשפט. כך דווח ב'חדשות 13'.

לפי הדיווח, צפויה פגישה נוספת גם עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובאופן כללי נתניהו מבקש לדחות את הוצאתן לפועל של הרפורמות בכמה חודשים טובים, כאשר גם בהסכמים הקואליציוניים תהיה התייחסות יחסית רזה לעניין הזה.

מדובר ביוזמות שאמור להוביל יו"ר הכנסת יריב לוין בהווה ושר המשפטים המיועד לאחר השבעת הממשלה, שאותו אופפים דיווחים כי אפשר שיוותר על תיק המשפטים ויעדיף להישאר יושב ראש כנסת מאחר ובמשרד המשפטים לא יוכל להגשים את המהפכה שאותה הוא מתכנן שנים רבות וזאת בשל הצרת צעדיו על ידי לא אחר מאשר יו"ר מפלגתו ואיש הקרוב לו בנימין נתניהו. 

הפגישות המתוכננות תלויות ועומדות בסימן שאלה, כאשר המוקש שעלול להוביל להתנגשות בין הדרג הפוליטי לזה המשפטי, הוא מקרה של פסילת חוק דרעי שמכשיר את התמנותו לשר למרות שנגזר עליו מאסר על תנאי. כך שבמידה והחוק ייפסל תעלה דרישה עיקשת לחוקק פסקת התגברות במיידי ואז היחסים בין הגופים יעלו על שרטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השבעת ממשלה אסתר חיות גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד