כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חוק חדש: תוקף תווי קניה 5 שנים לפחות

לפי חוק חדש שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, יפוג תוקף תווי קנייה רק לאחר 5 שנים וערכם יהיה אחיד • "חשובה הודאות של הצרכן"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן של ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), כי מי שמנפיק תווי קניה ומבקש להגביל את תקופת תוקפם יציין בבירור על גבי התו את מועד ההנפקה ומועד הפקיעה שלו.

כמו כן, תקופת תוקפו של תו שהוגבלה בזמן לא תפחת מחמש שנים.

עוד מוצע, כי הסכום הנקוב בתו קנייה יהיה אחיד לגבי כל העוסקים המנויים בו, וכי צרכן המקבל מעוסק שובר זיכוי כעודף לאחר שמימש תו קנייה יהיה רשאי להשתמש בו בכל אחד מסניפיו של אותו עוסק, למעט סניף הנושא שם מסחרי שונה.

עוד נקבע כי שר הכלכלה יהיה ראשי לקבוע בתקנות, באישור ועדת הכלכלה, הוראות נוספות ובכלל זה סייגים לכללים שנקבעו בחוק – המשמעות היא כי מנפיקי התווים יוכלו להגביל את השימוש בהם רק אם הדבר ייקבע בתקנות של שר הכלכלה שיאושרו בוועדה.

בדיון שקיימה ועדת הכלכלה להכנת ההצעה, הזהיר מנהל תחום רשתות השיווק באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, כי זה יצור מצב שלכל רשת יהיה יותר מתו אחד, כלומר תו לרשת העירונית ותו לרשת הדיסקאונט. היועץ המשפטי של שופרסל, עו"ד ערן מאירי, הוסיף כי האפשרות השנייה היא שהתו יהיה יקר יותר.

הוועדה דנה גם בשורה של ההגבלות המופיעות על התווים. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון, התייחס לכך, ואמר כי "התווים היום זה כמו כתב אישום עם אין סוף הגבלות. זה אמנם שקוף אבל חשובה לא פחות גם הוודאות של הצרכן". הוא הסביר כי סקר שערכה הרשות אתמול העלה כי למרות שההגבלות מצוינות על התו עדיין 54% מהציבור השיבו כי כשביקשו לרכוש מוצר מסוים ולשלם עבורו בתו נאמר להם שלא ניתן לעשות זאת, כאשר ב-45% מתוך אותם מקרים הדבר היה בגלל שלא ניתן לשלם בתו בגלל שהמוצר נמכר במחיר מבצע.

23 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה הראשונה ולא היו מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.
וועדת הכלכלה תו קניה צרכנות חוק כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד