י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סערה ברשת: מזוזות הוחלפו בתמונות חזיר?

פעיל חילוני הצהיר כי שלף מזוזות מנרתיקיהן והניח במקומן תמונות חזיר • לאחר מחאה הודה: "הסיפור המצאה - לעורר את האנשים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סער בלילו, תושב תל-אביב, פרסם אמש (שני) פוסט מזעזע בדף הפייסבוק שלו, בו הצהיר כי לפני כחצי שנה עבר בין הדלתות בבניין המשותף בו הוא גר, שלף מזוזות מנרתיקיהן - והניח במקומן תמונות מגולגלות של חזיר.

הפוסט זכה לעשרות תגובות - רובן נזעמות.

בפוסט כתב: "לפני חצי שנה הדפסתי תמונות, גזרתי, גלגלתי, עברתי על כל המזוזות של הבניין שלי וכל מזוזה שנייה פתחתי... ובמקומו הכנסתי נייר מגולגל עם תמונה חמודה. סגרתי יפה וחזרתי לישון. מאז אני עוקב אחרי התוצאות. באיזה בית גילו סרטן, באיזו דירה יושבים שבעה, היכן זכו בחיש גד ועוד ועוד. הניסוי עוד לא תם, אבל אני ישן בלילות הרבה יותר טוב מאז".

האתר 'TechSlut' שפרסם את הדברים אתמול, לא התעצל ובדק ביסודיות את הדברים. הכתבת, אילנה ברודו, גילתה כי למעשה האיש לא עשה דבר. הכתבת פנתה לסער, שענה לה: "בתכל'ס - עשיתי זאת על מנת טרולינג, על מנת להוכיח עד כמה עניין הדת נפיץ ולאילו רמות של שנאה ואיומים היא עלולה להביא אנשים נורמטיביים".

בהמשך עידכן סער בלילו את הסטטוס בפייסבוק, והוסיף: "לאור שלל התגובות המגוונות, אחזור שוב על דבריי כי הסיפור הינו המצאה, ואף לא מזוזה נפגעה, אל דאגה. כפי שאמרתי לאילנה ברודו".

לשאלתה האם בעיניו הושגה מטרת הפרסום, הוא אומר: "כן. התגובות הרבות לכאן ולכאן מראות שוב עד כמה נושא הדת בישראל הוא רגיש, פרה קדושה, טאבו. אני מאמין כי המגזר הדתי ובעיקר החרדי מהווים איום לצביון מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. צריך לנער את האנשים מדי פעם. שיתעוררו".

אילנה הוסיפה בכתבה: "בעיניי, אין ספק שמדובר בטרולינג קיצוני מדי, אלים מדי וחסר כבוד למאמינים בדת. עם זאת, הוא השיג את מה שניסה להשיג - מספיק אנשים נפלו בפח, האמינו לסיפור, ויצאו בגינויים אלימים יותר או פחות של המהלך שלא באמת קרה".

תל אביב מזוזות רשת תורה חילוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד