כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בהשתתפות ראש העיר

השגריר הישראלי: "ניסו למחוק את זהותנו היהודית"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הדליק אתמול את נר ראשון בחנוכייה הגדולה בעולם, יחד עם ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס. השגריר ארדן: "שתי הקהילות שלנו, היהודים והאפרו אמריקאים עמדו זו לצד זו ונלחמו בשנאה וגזענות"

השגריר הישראלי: "ניסו למחוק את זהותנו היהודית"
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בהדלקה עם ראש עיריית ניו יורק צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הדליק אתמול (ראשון) את הנר הראשון בחנוכייה הגדולה ביותר בעולם יחד עם ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, בשדרה החמישית.

השגריר ארדן: "אויבנו ניסו למחוק את זהותנו היהודית, אך אנחנו סירבנו להיכנע. בזכות אמונה ונחישות, מעטים ניצחו רבים. מאז, מדי שנה אנו מדליקים את נרות החנוכה ליד חלונות ובמקומות ציבוריים כדי לפרסם את הנס ולהראות שאנחנו גאים להיות יהודים ושאנחנו לא מפחדים. אבל היום, כאשר האנטישמיות גואה, אנחנו שוב נלחמים על התרבות והדת היהודית, אבל הפעם אנחנו לא עושים זאת לבד".

עוד אמר ארדן: "אני רוצה להודות לך ידידי, ראש העיר, אריק אדמס, בשם מדינת ישראל והעם היהודי על שאתה עומד לצידנו. בזמנים הקשים ביותר הקהילות שלנו - היהודים והאפרו אמריקאים עמדו אלה לצד אלה מול דיכוי, שנאה וגזענות. עכשיו עלינו לחדש ולחזק את הברית שלנו, כשאנחנו יחד הרוע לא יכול לגבור. כפי שלימד אותנו הרבי: אפילו מעט מן האור, דוחה את החושך".

ראש עיריית ניו יורק גלעד ארדן אריק אדאמס חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד