כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"בניגוד לחוק"

המשטרה עצרה 5 חשודים בהנפקת דרכונים ישראלים קבועים

על פי החשד, התעודות הונפקו על מנת לאפשר לנתינים רוסים תנועה חופשית ברחבי העולם. החקירה החלה בעקבות תלונה של רשות האוכלוסין שזיהתה תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים שבוטלו

המשטרה עצרה 5 חשודים בהנפקת דרכונים ישראלים קבועים
ניידת משטרה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים, ביניהם שלוש עובדות של רשות האוכלוסין וההגירה, בחשד שהנפיקו דרכונים ישראלים קבועים לנתינים רוסים במטרה לאפשר להם תנועה בינלאומית חופשית ברחבי העולם, על אף הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בעקבות הלחימה באוקראינה.

בסוף חודש אוגוסט, הגישה רשות האוכלוסין וההגירה תלונה במשטרת ישראל, לאחר שביקורת פנימית הביאה לזיהוי תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים אשר בוטלו, וזאת בתקופה של מצוקת תורים לקבלת דרכונים בלשכות. 

עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה הסמויה, ובמהלכה עלה כי שני "מתווכים" פנו אל עובדים בסניפים שונים ברחבי הארץ, בבקשה להנפיק דרכונים ישראלים לנתינים רוסים וזאת בניגוד להליך תקין.

עפ"י החשד אותם נתינים רוסים היו זכאים לדרכונים זמניים בלבד או לתעודת מעבר, כאשר על מנת לקבל דרכון קבוע היה עליהם לגור בתחומי מדינת ישראל. בפועל, מקבלי הדרכונים הגיעו לימים בודדים בלבד וללא כל כוונה לגור בישראל. המשטרה חושדת כי הדרכונים נועדו להקל על מקבליהם לטוס ממדינה למדינה מבלי להשתמש בדרכון רוסי אלא בדרכון ישראלי.

מהמשטרה נמסר: "עם מעצרם של שני "המתווכים" ושלוש עובדות עברה החקירה לשלב הגלוי. בתום חקירתם יובאו החשודים לבית משפט השלום בתל אביב. מחר צפוי יום מעצרים נוסף".

משטרת ישראל רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד