ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
נקמה על חיסול בן דודו

המחבל הודה: התאונה בתל אביב - פיגוע דריסה

המחבל שהסתנן באופן בלתי חוקי לישראל ביצע את הפיגוע לטענתו בגלל שבן דודו חוסל במהלך פעילות צה"ל בשטחים. נגד המחבל הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב האישום 

המחבל הודה: התאונה בתל אביב - פיגוע דריסה
הפיגוע בתל אביב צילום: מצלמות אבטחה

המשטרה, בשיתוף השב"כ, סיימה היום (שני) את חקירת פיגוע הדריסה שהתרחש לפני כשבוע וחצי בתל אביב. בחקירתו הודה המחבל עלי חאמד, בן 31, מהכפר סילוואד שבאזור רמאללה, כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מות בן דודו, שחוסל במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית בעת שעסק בקידום פיגוע ירי, יום לפני שביצע את פיגוע הדריסה. 

מעצרו של המחבל הוארך בבית המשפט מעת לעת והיום עם סיומה של החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע כנגד המחבל בעקבות הכוונה להגיש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

במהלך החקירה של כוחות הביטחון בשטח עלה כי המחבל נכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר לשטחים. לוחיות הזיהוי של הרכב לא היו תואמות, ובנוסף, ברשות המחבל כלל לא היה רישיון נהיגה.

גלעד תנעמי, שנפצע באורח בינוני בפיגוע שיחזר בשבוע שעבר את אשר אירע: "בחמישי בצהריים אחרי שסיימתי עבודה פגשתי חבר מחוץ לבית הכנסת, שוחחנו ממש מחוץ לבית הכנסת, הרמתי את הראש וראיתי רכב מאיץ לכיווני במהירות, זה שהיה לידי, הבחור שהיה לידי לקח צעד אחורה, הצליח בקטנה למשוך אותי וזה הציל לי את החיים".

עוד סיפר ממיטת חוליו בבית החולים איכילוב: "עפתי באוויר, הוא המשיך עם הרכב והעיף את האופנוע שלי איזה 40 מטר, ואז הוא נתקע בעמוד, שמעתי שעצרו אותו, חשבתי שזה יושתק בחדשות, שמעתי שהמשטרה עצרה אותו, ברוך השם שהמשטרה תפסה, בעזרת השם נחלים במהרה ושיהיה רפואה שלמה לכל עם ישראל".

 

פיגוע בתל אביב שירות הביטחון הכללי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד