י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל התשובות החשובות

מה זה פנסיה, למי היא מיועדת ואיך מרוויחים ממנה?

זוהי מילה שרבים בורחים ממנה בגלל שהיא נשמעת מפחידה מדי, אבל האמת היא שלא. הפנסיה טובה לנו מכל הבחינות ומקריאת הכתבה הנוכחית על הנושא – הכל יתבהר לכם • יחד עם מומחי מנורה מבטחים הכנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על פנסיה שלכם • איך עושים את זה ולמה היא חשובה כבר מגיל צעיר?

מה זה פנסיה, למי היא מיועדת ואיך מרוויחים ממנה?
יוצאים לפנסיה צילום: פיקסביי

לרוב האנשים יש רתיעה מהנושא הזה שקוראים לו "פנסיה". גם מבחינת מספרים וגם מבחינת רגולציות הקשורות לזה. הם מעדיפים לשמור עליה רחוק מהעין ורחוק מהלב וה' הטוב יעזור.

האמת היא שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע ומשיחה שלנו עם מנהל פיתוח עסקי חרדי במנורה מבטחים, אלון שגיא זה באמת הופך לפשוט ביותר.

בוא נתחיל מהתחלה: מה זה פנסיה?

"מדובר בקרן לה יש שלושה מרכיבים מרכזיים להם היא מציעה פתרון: כאשר העובד מגיע לגיל פרישה הוא מקבל קצבה על חשבון הפנסיה אותה הוא הפריש במהלך השנים. בנוסף, במקרה של נכות – הפנסיה מציעה כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה, ואחרון שארים, שזה לדאוג למשפחה לאחר מוות".

מי מפריש את הפנסיה וכמה?

"יש שכיר ועצמאי. כשכיר - חובה על המעביד להפריש לעובד פנסיה מתוך המשכורת לאחר חצי שנת עבודה (במידה ואין קרן פנסיה פעילה – אם כבר יש פעילה אז אחרי שלושה חודשים רטרו). מגיל 21 ומעלה. מינימום להפקדת עובד זה 6% מסך המשכורת (וככל שתפקיד יותר – תרוויח יותר). והפקדות מעסיק - הנקראות תגמולי מעסיק – זה מינימום 6% מסך השכר.

"מי שיש לו עסק עצמאי יכול להפקיד סכום מסוים לקרן פנסיה. ככל שאתה יכול להרשות לעצמך כך תפריש. כדאי לפנות לאנשי מקצוע מומחים בעלי רישיון על מנת שיישבו איתך ויסבירו לך בצורה ברורה איך הכי כדאי ונכון להשקיע את הקרן".

רוצים לדעת עוד על הפנסיה שלכם? לחצו כאן>>>

ייתכנו מקרים שהמעסיק לא מפריש פנסיה?

הוא חייב להפריש, אך ייתכן שהוא לא שם לב. כדי למנוע אי נעימויות יש לבדוק לאחר שלושה חודשים האם וכמה הוא מתחיל להפריש. לא כדאי להגיע למצב שמשום מה לא הופרשה פנסיה ואז כאשר כן נזכרים להפריש – צריך להפריש רטרו, שזה מהחודש הראשון ועד הרגע שנזכרו. זה עלול להסתכם בהרבה כסף ולעיתים העובד יכול לקבל באותו חודש סכום נמוך מאוד במשכורת שלו.

"אז אולי יש אי נעימות קטנה בלגשת למעסיק או להנהלת חשבונות בחברה, אבל בדיקה בזמן של הפנסיה שלכם – תגרום הכל יתנהל כשורה".

לאן כדאי להפריש קרן פנסיה?

"יש מספר מסלולים כדאיים. נדגיש מראש, במנורה מבטחים ישנם מסלולי הלכה במעטפת כשרותית מושלמת של ה'עדה החרדית', ה'גלאט הון' ו'בית יוסף'. ככל שצעירים יותר ,כדאי להשקיע במסלול "מסוכן" יותר, זאת אומרת עם יותר מניות. גם אם נפסיד כסף בטווח הקצר במסלול הזה – נרוויח אותו בטווח הארוך, כי זה תמיד עולה במהלך השנים. מתכנן פנסיוני יוכל להתאים המסלול לפי הצרכים של הלקוח באופן מדויק".

אפשר לקחת הלוואה על חשבון קרן הפנסיה?

"בהחלט, אם כי בתנאים מסוימים. היתרון בהלוואה דרך קרן הפנסיה היא שאתה מקבל תשואות וממשיך להיות מכוסה בביטוח בריבית נמוכה".

מתי אפשר להוציא את הכסף הזה?

"החל מגיל 60 ובעיקר בגיל פרישה שזה בגיל 67 לגברים ו-64 לנשים. באירועים מסוימים חריגים ניתן להוציא את הכסף לפי כן אבל לא כדאי , כי כך יורד סכום רב מעמלות והפיצויים העתידיים.

"חד וחלק לא כדאי להוציא את הכסף לפני הזמן" אלון נחרץ.

"חשוב מאוד לבדוק את הכיסוי הביטוחי שלנו", מגלה אלון, "ייתכן כי רווק יכול לשלם על שארים בשעה שהוא לא צריך את זה בכלל וחבל על הכסף שהוא משלם על זה. לכן חשוב וכדאי לשבת עם איש מקצוע כדי שיתאים את הביטוח למצב המשפחתי.

"חשוב לדעת שקרן הפנסיה הינה החיסכון הכי גדול שלנו. מגיל 21 הפנסיה שלנו יכולה להגיע במרוצת השנים למעל מיליון וחצי שקל למי שמרוויח שכר ממוצע בשוק".

טיפ שכדאי לדעת?

"כמי שיודע לדבר את השפה החרדית, אני יכול לייעץ ללקוח שלנו הרבה מעבר לצורך הספציפי בו הוא נתקל. לדוגמה, אצלנו בציבור יש את קרן 'ערבים' למקרים בהם אחד ההורים הולך לעולמו בטרם עת, כאשר אני יושב עם לקוח ומגלה כי אין לו 'ערבים', אני מסב את תשומת ליבו לכדאיות ולצורך הזה, ומראה לו מה יש לנו להציע בקרן הזאת.

"בנוסף, טעות שנפוצה אצל הרבה אנשים היא אי בדיקה של דמי הניהול, בסופו של דבר עלות גבוהה של דמי הניהול פוגעת בפנסיה העתידית. כדאי לבדוק שאתם משלמים באופן הוגן על מה שאתם מקבלים".

שבו עם המומחים של מנורה מבטחים והבטיחו שקרן הפנסיה שלכם נמצאת במקום הנכון!

רוצים לדעת עוד על הפנסיה שלכם? לחצו כאן>>>

קרן פנסיה מנורה מבטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד