כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מפריחים את השממה

מפעל חסד: עיר התורה בשומרון מתעוררת לחיים

עמנואל עברה דרך ארוכה לפני שהפכה למרכז תורני גדול ומשמעותי באזור השומרון. גם כאשר היה קשה וגם עכשיו כשהיא פורחת שמואל סקט מקרן עם ישראל חי היה איתה לאורך הדרך כדי לתמוך ולסייע. עכשיו יש לכם הזדמנות להצטרף למפעל החסד והתורה העצום הזה ואולי לזכות בדירת פאר בירושלים

מפעל חסד: עיר התורה בשומרון מתעוררת לחיים
סיוע בעמנואל צילום: עם ישראל חי

עמנואל הייתה עיר שחבלי הלידה שלה לא היו פשוטים. חלומות מייסדיה לא התגשמו בתחילה כמתוכנן, אך כעת היא צומחת ופורחת והופכת לפנינת נדל"ן, תורה והתיישבות. הרבה מזה בזכות הסיוע שקיבלה מקרן עם ישראל חי בראשות שמואל סקט גם בזמנים הקשים וגם כעת כאשר היא מסתערת אל עבר יעדים חדשים.

לחצו כאן להשתתפות בהגרלת החלומות>>>

"הקשר עם שמואל מתחיל לפני הרבה שנים", מספר הרב שמואל שוורצמן,  מנהל עמותת 'מוסדי הרים' תחתיה נמצאים מוסדות חינוך ותורה רבים בעמנואל, "הקמנו את עמנואל עם מוישה זינגר שהיה מהדוחפים הראשונים וברגע הראשון שראינו את סקט נדלקנו. האש בעיניים, החיבור, יש לו יכולות מאגיות לייצר חיבור רגשי. זה בגלל שהוא באמת מאמין במה שהוא עושה והוא מדביק בזה את כל מי שבא איתו במגע".

הרב שוורצמן מספר כי כבר בתחילת הדרך כאשר עמנואל התמודדה עם קשיים, סקט נתן להם את הכוח להמשיך ולהתקדם בבניית העיר. "החיבור עם שמואל סקט היה מידי", אומר הרב שוורצמן, "הוא האמין בחיזוק ההתיישבות החרדית בשומרון. חוץ מהכסף הוא נתן לנו חיבוק מאוד חזק ודחיפה מאוד גדולה מבחינה מוראלית. אין לנו מילים שיכולות לתאר את מה שהוא עשה עבורנו באותם ימים. הכל עם חיוך ושמחה נדירים".

הסיוע שנותנת קרן עם ישראל חי בימים אלו לעיר עמנואל באה לידי ביטוי בבניית מרכז תורני מהגדולים בישראל. במרכז התורני שיקרא על שם האדמו"ר מסלונים - 'נתיבות שלום' - צפוי להיות בית כנסת, בתי מדרש להוראה, אוצר ספרים גדול ומקומות נוספים ללימוד, כאשר רק באולם המרכזי יהיו 400 מקומות ישיבה.

"אנחנו עמותה שעוזרת לקדם את פיתוח ההתיישבות בעמנואל", מספר מתתיהו זיידע העובד עם הרב שוורצמן, "חלק גדול מהפעילות שלנו זה גם לפתח את חיי התורה. אנשים לא מגיעים למקום בלי שיש שם את הדברים האלה, במיוחד זוגות צעירים. יש לנו גם מוסדות של חינוך".

"כאשר עמנואל הייתה בתחילת דרכה ובמצב מאוד קשה סקט דאג לסייע בהמון משאבים כדי להביא משפחות על מנת להגדיל את הגרעין של המתגוררים ביישוב. זה הבסיס לפריצה ולהתפתחות שעמנואל עוברת היום", הוא מוסיף.

"סקט נותן לבית מדרש לאברכים, הוא נותן בשביל קליטת משפחות, הוא לקח חלק מרכזי בעזרה למשפחות לפני פסח, משפחות תורה במצוקה", אומר הרב שוורצמן, "עכשיו הוא לוקח חלק בבניית מרכז תורני גדול בישראל. סקט תרם סכום נכבד בשביל הבנייה של בית הכנסת ומעודד אנשים וידידים שלו לתרום גם הם. הוא חיבר אותנו אליהם. שמואל הוא אחד מהניסים הגדולים של עמנואל", מסכם הרב שוורצמן.

לחצו כאן להשתתפות בהגרלת החלומות>>>

הגרלת החלומות עם ישראל חי עמנואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד