כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בנאום לתקשורת היהודית העולמית

גנץ מסיר את הכפפות: "אם המאמץ יכשל, זה הזמן להפעלת כוח"

שר הביטחון בני גנץ נאם היום בפתח הוועידה השנתית שמארגנת לשכת העיתונות הממשלתית בפני מעל 100 עיתונאים מהתקשורת היהודית מרחבי העולם. "עכשיו הזמן ללחוץ על איראן בכדי להשיג הסכם גרעין משופר – אם המאמץ יכשל, זה הזמן להפעלת כוח והפגנת כוח"

בני גנץ
בני גנץ צילום: יהודית רקובסקי, לע"מ

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם היום (שני), בפתח הוועידה השנתית שמארגנת לשכת העיתונות הממשלתית - Jewish Media Summit, בפני מעל 100 עיתונאים מהתקשורת היהודית מרחבי העולם. גנץ אמר ל-100 עיתונאים מהתקשורת היהודית העולמית: "עכשיו הזמן ללחוץ על איראן בכדי להשיג הסכם גרעין משופר – אם המאמץ יכשל, זה הזמן להפעלת כוח והפגנת כוח" עוד אמר: "יחסי ישראל ויהדות התפוצות חזקים מכל מנהיג או ממשלה – שותפינו וידידותינו מהעולם צריכים להימנע מהתערבות בנושאים פנימיים של מדינת ישראל".

בנושא הבחירות והיחס ליהדות התפוצות אמר גנץ: "חשוב שכל ממשלה בישראל ושמנהיגי העם היהודי ברחבי העולם, יכירו ויאפשרו שילוב של כל זרמי היהדות. זה חלק בלתי נפרד מהחוסן של מדינת ישראל, ומתחושת השייכות של היהודים ברחבי העולם. צריך לזכור שהיחסים בין היהודים בעולם כעם שרדו מעל 3,000 שנה, והם חזקים מכל מנהיג, ממשלה או אירוע נקודתי. אנחנו נמצאים אחרי בחירות, זה ברור שאני לא תומך במדיניות של הממשלה שנבחרה אבל באותו הזמן, אני מכבד את התהליך הדמוקרטי ואת תוצאותיו. גם שותפינו וידידותינו ברחבי העולם, צריכים להכיר בכך ולהימנע מלהתערב בנושאים פנימיים של מדינת ישראל".

בנושא איראן אמר: "איראן היא קודם כל אתגר עולמי ואזורי, ורק לאחר מכן איום על ישראל. בדיוק כפי שברית נאט"ו פועלת בצורה מתואמת מול אוקראינה, עלינו לדחוף את שותפינו בקהילה הבינלאומית להתמודד עם איראן באופן מתואם לפני שהיא מביאה את עצמה לפעול תחת מטריה גרעינית. הזמן הוא קריטי – איראן סובלת כרגע מבעיות פנימיות, קשיים כלכליים ומהתגובה הבינלאומית לאספקת הנשק של למתקפות על אוקראינה. עכשיו כשאיראן עוד לא חצתה את נקודת האל-חזור בהיבט הגרעיני, חייבים להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי, המודיעיני והמדיני. עכשיו הזמן הנכון ללחוץ על איראן בכדי להגיע להסכם גרעין משופר שיעצור את ההתקדמות הגרעינית שלה, ואם המאמץ הזה נכשל – צריך לשלב הפעלת כוח והפגנת כוח, מול התוקפנות האיראנית. הפעילות חייבת להתמקד במניעה עכשיו, לפני שזה יהיה מאוחר מדי".

תקיפת בסיס איראני איראן בני גנץ מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד