כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה בהיסטוריה

המלצת הוועדה: כתב אישום פלילי נגד דונלד טראמפ

ועדת הבדיקה של מהומות הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021 לאחר שטראמפ הפסיד את הבחירות, האשימה את דונלד טראמפ במספר סעיפים פליליים, משרד המשפטים יחליט אם הוא יעמוד לדין. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שנשיא לשעבר מואשם בפשעים שכאלה

המלצת הוועדה: כתב אישום פלילי נגד דונלד טראמפ
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

ועדת הבדיקה של אירועי הקפיטול, המליצה להגיש כתב אישום פלילי נגד דונלד טראמפ, הנשיא ה-45 של ארצות הברית בין היתר בגין גרימת מרד וקשירת קשר נגד הממשל על רקע ניסיונו לערער את תוצאות הבחירות ב-2020, והמתקפה העקובה מדם על הקפיטול האמריקאי.

החלטות הוועדה שאושרו על ידי חבריה היום (שני) הן פעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית שהקונגרס ממליץ להאשים נשיא לשעבר. ההחלטה מגיעה לאחר יותר משנה של חקירה על ידי פאנל בית הנבחרים הדו-מפלגתי שהופקד על התנהלותו של טראמפ למנוע מג'ו ביידן להיכנס לתפקיד נשיא ארצות הברית.

"הוועדה מאמינה שקיימות די והותר ראיות לעבירות פליליות שעשה הנשיא לשעבר טראמפ, על סיוע לאלו שהשתתפו במתקפה אלימה על ארה"ב", כך אמר חבר הקונגרס ג'יימי רסקין כשהוועדה הודיעה על ההחלטה.

"הוועדה מצאה ראיות משמעותיות לכך שהנשיא טראמפ התכוון לשבש את המעבר השלו של הנשיאות על פי החוקה שלנו. לנשיא יש חובה לפעול כדי לדאוג שהחוקים יבוצעו בנאמנות. שום דבר לא יכול להיות בגידה גדולה יותר בחובה זו מאשר לסייע בהתקוממות נגד הסדר החוקתי".

הוועדה האשימה את טראמפ בהפרת ארבעה חוקים פליליים פדרליים, כולל אלה הנוגעים לשיבוש הליך רשמי בקונגרס, סיוע למרד וקשירת קשר להונאת ארצות הברית. התובע הכללי, מריק גרלנד, מינה בחודש שעבר את התובע הוותיק ג'ק סמית' כדי לקבוע אם להאשים את טראמפ על המרד ומאמציו לשבש את מעבר השלטון לביידן, סמית' גם מטפל בחקירה האם טראמפ פעל שלא כדין בשמירה על סודות הממשל לאחר שעזב את הבית הלבן בינואר 2021.

ביום רביעי צפויה הוועדה לפרסם דו"ח על המתקפה שהביאה למותם של חמישה בני אדם עם כמעט 1,000 תיקים פליליים. זו עשויה להיות המילה האחרונה של הוועדה שקבעה כי טראמפ אשם.

דונלד טראמפ מהומות הקפיטול ועדת בדיקה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד