י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מסע שקרי"

ראש המכון הביולוגי לשעבר נגד החיסונים לקורונה

פרופ' שמואל שפירא, שכיהן כראש המכון הביולוגי, התחרט שהתחסן לקורונה. הוא הביע ספק על יעילות החיסונים שניתנו לאזרחי ישראל והעלה טענות חמורות: "ייתכן שהוא מעלה את השכיחות של מקרי סרטן". משרד הבריאות בתגובה: "מסע השמצות שקרי נגד משרד הבריאות"

ראש המכון הביולוגי לשעבר נגד החיסונים לקורונה
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרופ' שמואל שפירא, כיהן בעבר כראש המכון הביולוגי שהיה אמון על פיתוח החיסון הישראלי לקורונה, הוא הביע חרטה בטוויטר שהתחסן בעבר לקורונה: "אני טעיתי 3 פעמים: בזריקה הראשונה, בזריקה השנייה ובזריקה השלישית. מי אמר שמוזרקים לא מודים שטעו?". בריאיון לעופר חדד בחדשות 12 הוא אמר: "היעילות שלו נמוכה עד לעיתים לא קיימת, תופעות הלוואי שלו הן קשות ומשמעותיות".

עוד אמר: "מדובר בתכשיר שהוא בעל תופעות לוואי רבות וקשות, וכנראה שאנשים איבדו בגללו את החיים. קצת מנסים לטייח את זה, יש הרבה מאוד פרסומים מהעולם על דלקות בשריר הלב שקשורות לחיסון הזה. דלקות בשריר הלב הן לפעמים מחלה קטלנית. יש מחלות נוירולוגית קשות. וכנראה, ובזהירות רבה כי הדברים נמצאים בתחילת הפרסום שלהם, ייתכן שהוא מעלה את השכיחות של מקרי סרטן מסוימים".

פרופ' שפירא ציין במהלך הריאיון בחדשות 12 שאינו מתנגד חיסונים והוא "התחסן במשך חייו בהרבה מאוד חיסונים", אך אמר כי הוא מתחרט שהתחסן בחיסון הזה לקורונה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנחנו מזכירים: ראש המכון הביולוגי לשעבר הוביל פיתוח חיסון נגד קורונה במליונים רבים. הפיתוח נכשל. מאז יצא במסע השמצות שקרי נגד משרד הבריאות, עובדיו וגם נגד החיסונים שכן הצליחו והצילו חיים רבים מספור ברחבי העולם. עצוב מאוד שכך ועצוב אף יותר שדברים הרווים במניעים זרים מקבלים במה".

 

משרד הבריאות סרטן חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד