כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פערים מוגזמים

מדוע אנחנו משלמים כל כך הרבה על וויטמינים בישראל?

מי שצורך ויטמינים יכול לשים לב לפערי מחיר של 60 אחוזים מול הקניה באינטרנט והבדלים של עד 150 שקלים בין רשתות השיווק - ובכן, מה הסיבה לכך?

מדוע אנחנו משלמים כל כך הרבה על וויטמינים בישראל?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

כבר שנים שהישראלים והיבואנים מתלוננים על כך שמחירי הויטמינים בישראל יקרים פי 4 מארה"ב ומדינות אחרות בעולם. בינואר הקרוב צפויה לצאת לדרך רפורמת היבואן במזון, שתקל על ייבוא של מוצרים לפי תקן אירופי, ולמרות זאת תוספי המזון לא כלולים בה, כאשר הרגולציה על תוספי התזונה בישראל ממשיכה להיות מסובכת ומקשה.

בבדיקה שערכו ב'כאן חדשות' עם המועצה לצרכנות בתחום תוספי התזונה, אשר בחנה 230 תוספי תזונה וויטמינים מסוג אי בי סי די, ברזל, אומגה 3 ועוד, נמצא כי בשנה האחרונה לא רק שהמחירים לא ירדו, הם דווקא עלו בשיעור של 10 אחוזים בממוצע. העלייה הגבוהה נרשמה במוצרי ויטמין די ומוצרי מולטי ויטמין למבוגרים וילדים- 14-16 אחוזים.

עוד עולה מהבדיקה, כי הפערים המשמעותיים הם בין רשתות השיווק עצמן, שיכולים להגיע ל-150 שקלים בין רשת אחת לשניה. כך לדוגמה, מגה ויט מולטי ויטמין נמכר בסופר פארם און ליין ב-130 שקלים ובבי אונליין ב-279 שקלים.

בנוגע להזמנות מחו"ל, הפערים יכולים להגיע ל-60 אחוזים. טבליות מולטי ויטמין עולות בהיי הרב-101 שקלים ובממוצע ברשתות כ-140 שקלים - פער של 38 אחוזים. אבץ פיקולינט יעלה 51 שקלים בממוצע ברשתות ובאתר היי הרב 47 ₪ פער של 9 אחוזים. ויטמין בי 12 יעלה 57 שקלים בממוצע ברשתות ובאתר היי הרב 34 שקלים - פער של 67 אחוזים.

מהשוואה כללית בין הרשתות עצמן עולה כי סופר פארם און ליין הכי זולה - ורשת בי הכי יקרה, עם פער של יותר מ-600 שקלים בסל המוצרים.

הסיבה לכל זה היא הדרישות הבלתי אפשריות של משרד הבריאות - תהליך של עד שנתיים לקבלת רישיון יבוא, בדיקה כפולה של כל אצווה בכל משלוח, הצגת אינספור מסמכים, והיעדר התחרות בתחום מייקרים בממוצע את מחירי הוויטמינים בישראל פי ארבעה לעומת ארה"ב.

ויטמינים יוקר מחיה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד