כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אבטחה טובה יותר

"צעד ענק קדימה": הצפנה מקצה לקצה ב-Gmail

גוגל הכריזה על הצפנה מקצה לקצה ב-Gmail. בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי מדובר בצעד ענק קדימה להפוך את המיילים לממוקדים יותר בפרטיות ולכן מאובטחים יותר. תכונה זו תהיה כבויה כברירת מחדל ולכן מומלץ לוודא שהמשתמשים מפעילים אותה לאבטחה טובה יותר

"צעד ענק קדימה": הצפנה מקצה לקצה ב-Gmail
אילוסטרציה צילום: unsplash

גוגל הכריזה שהיא מוסיפה הצפנה מקצה לקצה (E2EE) ל-Gmail בגרסת הדפדפן ומאפשרת למשתמשי Google Workspace הרשומים לשלוח ולקבל מיילים מוצפנים בתוך ומחוץ לדומיין שלהם.

ההצפנה בצד הלקוח אותה גוגל מכנה E2EE, היתה זמינה כבר עבור משתמשיGoogle Drive, Google Docs, Sheets, Slides, Google Meet ו-Google Calendar (בטא).

לאחר ההפעלה, ההצפנה בצד הלקוח של Gmail תבטיח שכל הנתונים הרגישים הנמסרים כחלק מגוף המייל והקבצים המצורפים (כולל התמונות במייל עצמו) לא יהיו ניתנים לפענוח על ידי שרתי Google. כותרת המייל כולל הנושא, חותמות זמן ורשימת נמענים, לא יהיו מוצפנים.

אילוסטרציה | צילום: אנספלש.

במאמר התמיכה שלה באתר, הסבירו בגוגל כי "ניתן להשתמש במפתחות ההצפנה כדי להצפין את הנתונים של הארגון בנוסף לשימוש בהצפנת ברירת המחדל ש- Google Workspaceמאפשרת".

בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים מיילים הם כבר מזמן אחת משיטות התקשורת העיקריות שנותרו מאחור מבחינת אבטחה, זאת בעקבות הטכנולוגיה עליה הם מתבססים ולכן מדובר בתוספת חיונית. הצפנה מקצה לקצה היא סטנדרט נפוץ עבור אנשים רבים המחליפים הודעות, אך היא גם הדגישה את בעיות הפרטיות בתקשורת דוא"ל מבוססת אינטרנט מסוימת.

למרות שההצפנה הזו עדיין לא נחתה ברוב חשבונות Google כמו חשבונות אישיים, זהו צעד ענק קדימה להפוך את המיילים לממוקדים יותר בפרטיות ולכן מאובטחים יותר. תכונה זו תהיה כבויה כברירת מחדל ולכן מומלץ לוודא שהמשתמשים מפעילים אותה לאבטחה טובה יותר.

הצפנה אבטחת מידע גוגל Google חברת ESET gmail

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד