כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גמול עבור שעות עבודה בחגים

אנחנו מתקרבים לתקופה עמוסה בחגי ישראל ולחגים בכלל – על מנת למנוע אי נעימויות בין המעסיק לעובדים בעסק שלו, כדאי לפתור ולהגדיר מראש כיצד יקבלו העובדים את גמולם בתקופת החגים

גמול עבור שעות עבודה בחגים
שעות נוספות צילום: FREEPIK

הגדרה בשעון נוכחות לפי שעות חג

מערכת נוכחות היא המצאה שכבר שנים רבות קיימת כמעט בכל עסק המכבד את עצמו. הסיבה לכך היא שדגם מקצועי ואמין של שעון נוכחות בעסק יכול להרגיע את שני הצדדים. מצד אחד את העובדים, החוששים ממצב בו לא יקבלו כגמולם על עבודה בשעות שגרתיות או שעות נוספות. מהצד השני גם את המעסיקים, שחוששים שללא הימצאותו של שעון נוכחות עלולים העובדים לדווח על שעות בהן לא עבדו באמת, במיוחד בתקופת החגים - בה השכר על שעות עבודה צריך להיות גבוה יותר.

לאלו מכם המנהלים עסק, או אחראים על תחום השכר בעסק שמנוהל על ידי אחרים, ודאי יש את המודעות לעליית ערך שעתי בשכרם של העובדים בתקופת החגים. קל יותר לבצע את החישוב החודשי כאשר המערכת הכוללת את שעון הנוכחות כבר יודעת מה השינוי בגמול עבור שעות העבודה בכל רגע ביום בתקופת בחגים.

איך החישוב מתבצע?

על מנת לדעת איך החישוב מתבצע, ניתן לבדוק באתרים בהם מוזכרים בבירור דיני עבודה בחגים. אתר מומלץ לבדוק בו על מנת שלא תהיינה טעויות שעלולות לעלות כספים רבים ולגרום עוגמת נפש מיותרת הוא האתר הרשמי של לשכת המסחר.

על מנת למצוא שעון נוכחות בו ניתן להכניס את השינויים המותאמים לתקופת החגים, כדאי לחפש באתרים השונים את השעון שההפעלה והשירות שלו נראים לכם הנוחים ביותר. לדוגמה, באתר של www.makortech.co.il ניתן לראות את השירות המוצע, מה הוא כולל ולאיזה סוג של שעון נוכחות הוא יכול להתאים.

על אלו שעוני נוכחות אנו ממליצים?

כפי שניתן להבין, ההמלצה הגורפת היא על שעוני נוכחות שיכולים לעבוד עם מערכות מתוחכמות שדרכם ניתן להזין את השינויים בגמול השכר בתקופות שונות במהלך השנה. על שעוני הנוכחות להיות קלים לתפעול לעובדים מכל המגזרים, אלו שלא דוברים את כל השפות, עובדים מהמגזר השלישי שלא תמיד מסתדרים עם טכנולוגיה מתוחכמת, וכמובן שעוני נוכחות עמידים שאינם נוטים לתקלות לעיתים קרובות שגוררות עבודה מיותרת לאורך זמן על שעות עבודה רטרואקטיביות.

מבחינת השאלה האם כדאי להעסיק חשב שכר, התשובה היא אינדיבידואלית לכל מעסיק ומעסיק. במידה וכל תחום חשבות השכר קל לכם, בתור מעסיקים ואינו גוזל מכם אנרגיה, זמן וכסף שהינם משאב מוגבל בניהול כל עסק, אתם מוזמנים לעשות זאת באופן עצמאי ולחסוך לעסק שלכם הוצאות שיכולות להיות מושקעות בתחומים אחרים.

במידה ואתם מרגישים כי אתם לא מספיק שולטים בתחום השכר והגמול אשר העובדים צריכים לקבל מכם, המעסיקים, ובנוסף, כל העיסוק אכן גוזל מכם אנרגיה מיותרת אשר הייתם יכולים להשקיע בתחומים שונים בעסק, כדאי להיעזר מבעלי מקצוע אשר זהו תחום עיסוקם, ואתם תוכלו להשאיר להם את המשימה בלב שקט.

לבסוף, המלצות על שעוני נוכחות מוצלחים, אפשר לקבל מקולגות שכבר רכשו שעונים דומים ויכולים לשתף בחוויות מוצלחות יותר או פחות. ניתן גם לחפש באתרים הכוללים חוות דעת של גולשים.

שעות נוספות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד