כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גזירת הארנונה

"מס רביבו": עשרות תושבים תלו מודעות נגד ראש העיר

שכונת אחיסמך בלוד סוערת לאחר שעשרות בעלי מכירות תלו מודעות כנגד ראש העיר, המחאה מגיעה לאחר שהעירייה החליטה לגבות מהן ארנונה מוגדלת של עסקים. בעלי מכירות: "היו ניסיונות להידברות והצענו מספר פתרונות משפטיים, אך אנשי ראש העיר דחו את כל האופציות, העיריה נחושה לגבות מהאברכים כסף בכל מחיר"

"מס רביבו": עשרות תושבים תלו מודעות נגד ראש העיר
המודעות באחיסמך על מס רביבו צילום: באדיבות המצלם

בעשרות מכירות בשכונת אחיסמך בלוד נתלו ביממה האחרונה מודעות על העלאת מחירים צפויה זאת בעקבות החלטה שהובילה עיריית לוד.

שכונת גני איילון אחיסמך התאכלסה לפני כשלש שנים, מאז ועד היום אין בה מרכז מסחרי ואין צפי לבנייתו, בעקבות כך עם הזמן תושבים, רובם אברכים שבקושי מסיימים את החודש, החלו להפעיל מתוך ביתם מכירות ביתיות אשר יספקו צרכים בסיסיים לתושבי השכונה.

לפני מספר חודשים החלה העיריה בפעולות אכיפה כנגד מפעילי המכירות בדרישה כי אלו ישלמו ארנונה של "מסחר" (פי 5 מארנונה למגורים), בשיחה ל'בחדרי חרדים' עם אחד מבעלי המכירות הוא זועק בכאב. "פתחתי את המכירה בבית בעקבות המצוקה הגדולה של התושבים, כשהשכונה התאכלסה אנשים היו נוסעים עד לבני ברק כדי לערוך קניות, לכן עם הזמן כל אחד פתח בביתו מכירה של דברים נצרכים".

המודעות בשכונת אחיסמך על "מס רביבו". צילום: באדיבות המצלם

"גם אני לפני מספר חודשים פתחתי מכירה בבית, כולם יודעים שהמכירות הללו בקושי מכסות את ההוצאות שיש סביבן ובסוף חודש כל משפחה מכניסה מזה במקרה הטוב מאות שקלים בלבד".

"לפני כחודשיים העיריה שלחה לי מכתב עם דרישה לתשלום של עשרות אלפי שקלים רטרואקטיבי מתחילת שנת 22, אני הודעתי לעירייה שאין לי איך לשלם את זה ולכן אני נאלץ לסגור את המכירה".

ישנן מכירות אשר התאגדו יחד ושכרו דירה מרוכזת בעבור המכירות. לדבריהם, "המכירה התחילה בבית אך עם הזמן לא היה אפשרי לנהל חיי משפחה תקינים כאשר בתוך הבית יש לך מכירה, לכן חשבנו על רעיון לשכור דירה משותפת שתשמש כמה מכירות ביחד וכך לכל אחד תצא עלות נמוכה".

"ברור שההחלטה של העירייה כרגע מורידה את כל ההשקעה לטמיון. כי הרי אין הגיון כלכלי לשלם ארנונה של עסק בזמן שאתה מוכר מתוך דירת מגורים ללא תנאים שמקבל עסק, מה גם שרוב המכירות פתוחות רק שעתיים ביום וזה כדי לא להפריע לשכנים".

אחד מבעלי המכירות אומר ל'בחדרי חרדים': "היו ניסיונות להידברות מול העיריה אך לצערנו העיריה גררה זמן עד לתום המועד שבו ניתן להגיש ערעור, לכן כרגע בשלב ראשוני אנחנו נעלה מחירים אך לאורך זמן המשמעות תהיה סגירה של כל המכירות בשכונה".

"הבאנו לעירייה 5 אפשרויות משפטיות לפתרון הנושא ושכולם אושרו על ידי ייעוץ משפטי שקיבלנו, אך זה נראה שיש להם רצון לגבות את הסכום המטורף הזה בכל מחיר". 

תגובת עיריית לוד:

מהכתבה שפורסמה אתם מנסים לייצר תודעה שעיריית לוד מתנכלת לתושביה החרדים המנסים להתפרנס בכבוד, ומטילה מיסים כספיים שלא כחוק ובכך גורמת לבעלי העסקים לקרוס תחת הנטל ואף לעלות את המחירים ולגלגל אותם אל הצרכן – תושבי השכונה, אך אין הדבר נכון.

לפני כמה שנים כאשר הוקמה השכונה, זכה איש העסקים והיזם החרדי ר' מנחם כרמל, במכרז על השטח העתידי לבניית מרכז מסחרי לרווחת אלפי המשפחות. מזה תקופה שעיריית לוד מסייעת לו רבות בכדי לשפר, לייעל ולטייב את הבנייה שתהא כלכלית ורווחית והוא יצא לדרך.

לצד זאת ובשל כך שהעירייה ידעה כי קיים הצורך לאפשר פעילות עסקית וקניות לאוכלוסייה החרדית - שרובה אינה ניידת, היא אפשרה לעסקים לפעול מתוך בתי מגורים במדיניות מיוחדת שיצרה עם הקמת השכונה ויצרה 3 מסלולים.

ישנם 3 מסלולים בעסקים בדירות:
א. עירוב שימושים- פטור מלא
ב. ייחוד חלק מדירה - פטור חלקי
ג. דירה שכולה עסק- תשלום מלא.

עפ"י בדיקה שערכה עיריית לוד, ישנם כ-140 עסקים בגני איילון, כאשר מעל 120 מהם פועלים במסגרת המסלול הראשון ואינם משלמים ארנונה, 10 עסקים במסגרת המסלול השני ומשלמים ארנונה חלקית וכ-10 עסקים במסלול השלישי ומשלמים ארנונה מלאה – וזה החוק.

עיריית לוד לא הטילה "גזירה קשה" על התושבים והעסקים בגני איילון, אינה פוגעת חלילה וחס בפרנסתם של משפחות - כפי שהציגו המפרסמים, ואף פועלת ללא הרף לקידום מרכז העסקים של היזם אשר ישמש את אלפי המשפחות המתגוררות בה.

אחיסמך לוד יאיר רביבו ארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד