י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתום מבצע מורכב

נחת בשלום המטוס שיצא לחלץ את הישראלים

בתום 96 שעות הגיע לסיומו מבצע מורכב לחילוץ הישראלים מפרו בצל המהומות במדינה נראה כי הוא הגיע לסיומו. לאחר הליכה של כ-10 קילומטרים ונסיעה של כ7 שעות ברכבים מאובטחים הגיעה קבוצת הישראלים לעיר קוסקו

נחת בשלום המטוס שיצא לחלץ את הישראלים
חמ"ל מבצע החילוץ צילום: פספורטכארד - מגנוס

מטוס החילוץ של פספורטכארד ומגנוס שיצא אתמול (שני) לחלץ את הישראלים הנצורים בעיר קוסקו שבפרו נחת בעיר הבירה לימה. בתום 96 שעות בו התנהל מבצע מורכב לחילוץ הישראלים בקוסקו פרו נראה כי הוא הגיע לסיומו.

המבצע החל בסוף השבוע כאשר חולצו ממאצ׳ו פיצ׳ו (אתר תיירותי פופולרי) כ-40 ישראלים שלא יכלו לצאת מהכפר בו הם שהו בעקבות שיבושים במסילות הרכבת. לאחר הליכה של כ-10 קילומטרים ונסיעה של כ-7 שעות ברכבים מאובטחים הגיעה קבוצת הישראלים לעיר קוסקו.

הבוקר, נחתה טיסת החילוץ עם כל 180 הישראלים שהיו נצורים בעיר קוסקו שבפרו בעיר הבירה לימה בשדה התעופה הבינלאומי, משם יוכלו להמשיך אל היעד הבא כרצונם.

חברת פספורטכארד ומגנוס שפעלה לחלץ את הישראליים: "אנו שמחים לסכם מבצע מורכב זה בהצלחה, ושכל מבוטחינו יצאו מאזור הסכנה בריאים ושלמים. אנו מודים לכל העוסקים במלאכה שסייעו לילות כימים להצלחת המבצע ולמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ".

המהומות בפרו החלו בשבוע שעבר לאחר שהיועצים שכנעו את הנשיא שהודח שיש לו רוב בקונגרס והמליצו לו לערוך הצבעה על פיזור הקונגרס, וכך מתנגדיו לא יוכלו להדיחו, מה שלא היה נכון והוא נפל בפח. הקונגרס לא נסגר וחבריו הדיחו אותו ומינו במקומו את סגניתו. הוא נעצר בשעה שניסה להימלט לשגרירות מקסיקו בה הובטחה לו חסינות. כעת הוא עומד למשפט ועלול לקבל 30 שנה לפחות, במהומות נהרגו עשרות בני אדם.

לימה פרו מבצע חילוץ הפגנות מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד