י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לחץ מוושינגטון

האסטרטגיה של ביידן: "תפילו הכול על נתניהו"

אתר פוליטיקו מדווח כי ראש ממשלת ישראל הנכנס, בנימין נתניהו, צפוי למנות "דמויות עם דעות גזעניות וקיצוניות". ומפרסם כי לביידן יש תוכנית להפיל הכול על נתניהו אם הממשלה תלך "יותר מדי ימינה"

האסטרטגיה של ביידן: "תפילו הכול על נתניהו"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אתר 'פוליטיקו' מדווח, כי לנשיא ג'ו ביידן ולעוזריו יש תוכנית כיצד להתמודד עם ההטיה "הימנית הקיצונית והאנטי-פלסטינית" של ממשלת ישראל הנכנסת: להפיל הכול על בנימין נתניהו. ממשל ביידן יפיל אחריות אישית של ראש ממשלת ישראל למעשיהם של "חברי הקבינט הקיצוניים יותר שלו, במיוחד אם הם יובילו למדיניות המסכנת מדינה פלסטינית עתידית" כך אמרו שני פקידים אמריקאים הבקיאים בנושא לאתר פוליטיקו.

נתניהו הוא האדם שפקידי ארה"ב יפנו אליו בפומבי, הם יפנו אליו בכל דבר ובכל נושא, החל מהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית ועד ליחסי ישראל עם מדינות ערב, כך אמרו הגורמים. מאחר ונתניהו הדגיש שהוא "ינהל את הממשלה".

"ביבי אומר שהוא יכול לשלוט בממשלתו, אז בוא נראה אותו עושה בדיוק את זה", אמר אחד מבכירי ארה"ב. כדי לשמור על מערכת היחסים עם ישראל, עוזרי ביידן אומרים כי הם צריכים "להגביל את החלק של הימין הקיצוני שלה", והם "רואים בנתניהו את הצינור הטוב ביותר שלהם" להפעיל השפעה כזו.

הפקידים האמריקנים לא אמרו באילו אמצעים ינקטו כדי ללחוץ על נתניהו, במיוחד בגלל שביידן שלל קיצוץ בסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל, אך הבהירו כי יהיה לחץ על ישראל. הבכיר האמריקני ציין כי למנהיג הישראלי יש מטרות מסוימות, החל מלחץ על המשטר באיראן ועד לנורמליזציה של הקשרים עם ערב הסעודית, ונתניהו יזדקק לעזרת ארה"ב.

נתניהו ג'ו ביידן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד