כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראות את הבעיה

אמא, את בטוחה שהילד שלך רואה טוב?

ילדים רבים סובלים מבעיות ראיה בדרגות שונות ואינם יודעים לבטא זאת, לקראת חודש המודעות לבריאות העין מזמינה עמותת 'לראות' את הציבור למפגשי זום בנושא בריאות העין בקרב ילדים

אמא, את בטוחה שהילד שלך רואה טוב?
בדיקת ראייה צילום: שאטרסטוק

לקות ראייה היא תופעה הולכת ומתרחבת בעולם המודרני, אם בעבר ההתמודדות הייתה מול המילים הכתובות הרי שכיום בעולם המסכים התופעה הולכת ומחמירה. אם מבוגרים ידעו להבחין כי ראייתם הולכת ופוחתת ויפנו לקבלת טיפול ובדיקות הרי שילדים רבים אינם יודעים לבטא זאת ועלולים לסבול מתופעות שילכו ויחמירו עד כדי עיוורון.

לכבוד חודש המודעות לבריאות העיניים בקרב ילדים, תקיים עמותת לראות  סדרת וובינרים בלייב של רופאי עיניים בכירים ומומחים מובילים בנושאי בעיות ראיה בקרב ילדים, עם אפשרות לשאלות. בין הנושאים: קוצר ראייה, עין עצלה, פזילה, אלרגיות ועוד. את המפגשים ינחה איש התקשורת יונתן ריגר, המתמודד עם מחלת ראייה גנטית.

"שתי הבעיות הנפוצות ביותר עמן מתמודדים ילדים כיום הן עין עצלה וקוצר ראייה", מסבירים בעמותת לראות. "חודש המודעות לבריאות העין, ביוזמת עמותת 'לראות' ייערך במהלך כל חודש דצמבר ויתמקד בבעיות עיניים בקרב ילדים ובחשיבות בדיקות העיניים בגילאים 6-12. במקרים רבים, בדיקות אלה מסייעות למנוע פגיעה חמורה בראייה ולעיתים אף עיוורון חד עיני!".

"המפגשים נועדו על מנת לתת להורים ולמחנכים את הכלים את הכלים על מנת לזהות קוצר ראייה בשלב המוקדם", ממשיכים בעמותה. "חשוב מאוד שציבור המחנכים וההורים יהיו מודעים לנושא, על מנת למונע סבל מהילדים כעת ונזקים לטווח הארוך".

להרשמה לסדרת המפגשים>>>

ראייה רופא עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד