כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אני תחת איום"

הפרקליטות ביקשה להכריז על ראש הסגל לשעבר של נתניהו כעל עד עוין

ראש הסגל לשעבר דוד שרן עלה היום להעיד ותקף בחריפות את הפרקליטות, הוא אמר: "מנהלים נגדי הליך בתיק הצוללות. אני תחת החרב של אותה יחידה בפרקליטות, היא מתעללת בי". בעקבות הדברים הפרקליטות מבקשת להכריז עליו כעל עד עוין. השופטים יצאו להתייעצות 

הפרקליטות ביקשה להכריז על ראש הסגל לשעבר של נתניהו כעל עד עוין
דוד שרן צילום: קובי גדעון, לעמ

תיק 4000: היום (שלישי), עלה להעיד מי שהיה ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, דוד שרן, בתיק 4000 המכונה גם תיק בזק-יס במסגרתו נאשם נתניהו כי פעל לטובת האינטרסים של שאול אלוביץ' מבעלי בזק, בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה שהיה בבעלותו של אלוביץ'. שרן טען כי הפרקליטות מחזיקה אותו בגרון בגלל פרשה אחרת בה הוא נאשם, תיק הצוללות (3000). שרן אמר בבית המשפט: "להגיד שאני רגוע לקראת עדות כזאת כאשר התליין יושב פה לידי, ושואלים אותי על תיק 3000 אני ממש מרגיש מאוים טוטלית". בעקבות הדברים התביעה ביקשה להכריז עליו כעד עוין.

שרן הוסיף בפתח עדותו: "אני תחת איום פה כי אני בהליך אחר ואי אפשר לנתק את הדבר הזה. מנהלים נגדי הליך בתיק 3000, תיק הצוללות. אני תחת החרב של אותה יחידה בפרקליטות, היא מתעללת בי וגם כשהגעתי לתת עדות פתוחה זה עמד ברקע כל הזמן, כשכל דקה הייתי בטוח שזה הופך לחקירה תחת אזהרה, ובאופן מפתיע כאשר הלכתי לריענון ‏עד שבוע שעבר, אני פוגש בבניין את התובע בתיק הצוללות שאם לא אתיישר לתזה של הפרקליטות אחטוף".

ראש הסגל לשעבר המשיך לתקוף וסיפר: "הטרידו אותי בחוץ, עיתונאית שאלה אותי על תיק 3000. היחידה הזאת דאגה לפטר אותי מהעבודה, עבדתי כמזכיר חברת קצא שאינה קשורה לפרשת 3000. דאגו שלא אוכל להגן על עצמי כי איני מיוצג על ידי ‏הסנגוריה הציבורית. זה לחץ ישיר של הפרקליטות ונאמר לי מפורש שאני עובד מדינה, לא זכור לי אדם שהוציאו אותו לחופש מבלי זכות להביע דעתו".

אמיר ‏טבנקין, התובע, השיב לשרן: "אתה העדת כעד בכל הפרשות", אז שרן השיב לו: "כל דקה אני חששתי להפוך לחשוד, תחת החרב הזאת העדתי".  ראש הסגל לשעבר נשאל לאחר מכן האם נאמר לו שהוא מעיד ללא קשר לפרשת הצוללות, בשלב הזה התנגד עורך הדין בועז בן צור מטעם ההגנה. לאחר מכן שרן הוסיף: "לא היה חוקר אחד שהסתכל עלי כאדם נקי כמו שהייתי עד אותה פרשה. כשאני מגיע החוקרים אומרים אנחנו בעיכוב תצא החוצה כמה דקות, ואז אני יוצא ומגלה שכל צלמי התקשורת מחכים לי".

עוד הוסיף שרן: "ביום שישי שהזמינו אותי לחקירה ואמרו לי שזה יהיה מספר שעות מועט, בסוף שחררו אותי חצי שעה לפני כניסת השבת ואמרו לי להגיד תודה שלא נשארתי לשבת. כל חיי המשפחה שלי לא ראתה אולם בית משפט. אבי היה פרופ׳ אחד מהגדולים בתחום החינוך וכשהוא נפטר אמרו לי שאולי לא אגיע להלווייתו".

בעקבות הדברים הברורים של שרן החלו חלק מהנוכחים בקהל להריע לכבודו של ראש הסגל לשעבר, והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה להם: "אתם לא בתיאטרון, דנים כאן בחיים של אנשים. זו פעם אחרונה שאני אומרת לכם". פרידמן-פלדמן טרם החליטה אם לקבל את בקשת הפרקליטות להכריז על שרן כעל עד עוין, והסבירה שלפני שתכריע היא רוצה לשמוע שאלות ותשובות נוספות.

התובע אמיר טבנקין שאל את שרן: "איזה שיח היה לך עם מר נתניהו בנושא מיזוג בזק יס?", שרן אמר: "פעם אחר פעם נאמר לי שהייתה לי פגישה בנושא בזק ולי לא זכורה שיחה כזאת. בסוף נתניהו קרא לי ולאיתן צפריר וזרק משהו קטן על בזק - לא חושב שאפשר לקרוא לזה פגישה".

בעקבות ההסתייגויות של שרן מסתייג מכמה אמירות שלו שאמר במשטרה, התובע טבנקין מרענן פעם אחר פעם את זכרונו מהודאותיו במשטרה למרות התנגדות ההגנה. הפרקליטות מבקשת בעקבות זאת ‏להגיש לשופטים את עדויותיו של שרן במשטרה אך ההגנה מתנגדת. השופטים יצאו להתייעצות.

עד כה ביקשה התביעה להכריז שלוש עמים על על עד כעוין. בפעם הראשונה התביעה ביקשה להכריז על מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר. הפעם השנייה אירעה בשבוע שעבר, אז הפרקליטות ביקשה להכריז על יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר כעל עדה עוינת. בשני המקרים סירב בית המשפט לקבל את הבקשה.

משפטו של בנימין נתניהו דוד שרן הפרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד