י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עושים סוף להפקרות

הצעת חוק דו-מפלגתית נגד ויזות לילדים של פקידים איראנים

חקיקה חדשה נועדה להפעיל לחץ על פקידים איראנים ובני משפחתם על ידי מניעת כניסתם לארצות הברית. כל אשרה שהונפקה לאנשים הללו, חייבת להתבטל, כך על פי נוסח הצעת החוק

הצעת חוק דו-מפלגתית נגד ויזות לילדים של פקידים איראנים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בעוד ההפגנות הכלל-ארציות באיראן נכנסות לחודש הרביעי שלהן, הצעת חוק חדשה של מחוקקים אמריקאים תביא סוף לחגיגות הוויזה של משפחות בכירים איראניים. אתר אל-מוניטור, מדווח, כי הצעת החוק נועדה למנוע כניסת בני משפחה של כוחות המשטר האיראני ושל פוליטיקאים איראניים.

החקיקה, בהובלת חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, ג'ו וילסון - רפובליקני, ג'וש גוטהיימר - דמוקרטי, קלאודיה טני - רפובליקנית, וויסנטה גונזלס - רפובליקני, תחייב את שר החוץ האמריקני לערוך בדיקה אם קבוצה רחבה של פקידים איראנים כולל חברי משמרות המהפכה האסלאמית, משרדו של המנהיג העליון ואנשי אכיפת החוק, ובני משפחתם הקרובים מחזיקים ויזות לארה"ב או הגישו בקשה לוויזה.

כל אשרה שהונפקה לאנשים העומדים בקריטריונים לפי סעיף 7031(ג) של חוק ההקצבות השנתי של מחלקת המדינה חייבת להתבטל, כך על פי נוסח הצעת החוק.

"לאור פעולות המשטר זה לא ייאמן במיוחד שפקידים איראנים ובני משפחה מקבלים אשרות לבוא לארה"ב כדי ליהנות מאותם חירויות שאזרחים יכולים רק לדמיין", אמר ווילסון לאל-מוניטור. "החוק שהצגתי יחד עם עמיתיי הדו-מפלגתיים, יוודא שהוויזות הללו - שמעולם לא היו צריכות להיות מונפקות - יבוטלו", אמר.

אך גורם במשרד החוץ שדיבר בעילום שם אמר, כי דרושות ראיות מהימנות לפני שניתן יהיה לקבוע שאדם היה מעורב בהפרה בוטה של ​​זכויות אדם בגין פעולות כמו הוראת הרג או השתתפות בעינויים.

מבקרי החקיקה טוענים שזה לא הוגן להעניש ילדים על חטאי הוריהם. גם לא ברור כמה פקידים איראנים וצאצאיהם מבקשים להיכנס לארצות הברית כדי לעבוד או ללמוד.

דובר מחלקת המדינה אישר כי ההחלטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ משנת 2019 האוסר על כניסת בכירי ממשל איראן ובני משפחותיהם נשארה בתוקף. "כל בקשת ויזה נבדקת, כל מקרה לגופו, ומכיוון שבקשות הוויזה כפופות לחיסיון על פי החוק האמריקאי, אין לחשוף פרטים נוספים", אמר הדובר, והוסיף כי ניתן לאשר מקרים חריגים למי שכניסתם לטובת ארצות הברית, כגון מילוי התחייבויות על פי הסכמים בינלאומיים.

"בסופו של דבר, אחת הסיבות העיקריות לכך שהמשטר באיראן עושה את הדברים המרושעים שהוא עושה היא משום שהוא יכול להתחמק מזה", אמר מתיו לויט, פקיד אמריקאי לשעבר בלוחמה בטרור וכיום עמית במכון וושינגטון למזרח התיכון. "אנחנו צריכים לעשות פעולות שעשויות לגרום להם לחשוב פעמיים".

ויזה ארה''ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד