כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה

האופוזיציה ויתרה על פיליבסטר; השבעת הממשלה תדחה

האופוזיציה והקואליציה הגיעו להסכמות כי לא יתקיימו בימים הקרובים פיליבסטר במליאה, וזאת בתמורה לדחיית המשך החקיקה לשבוע הבא. לפיכך, חוק הסמכויות של בן גביר עבר לפני זמן קצר בקריאה ראשונה

האופוזיציה ויתרה על פיליבסטר; השבעת הממשלה תדחה
איתמר בן גביר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באופוזיציה העתידית הגיעו היום (שלישי) לסיכומים עם הקואליציה הנרקמת כי הם יוותרו על פיליבסטרים בימים הקרובים, בתמורה לדחיית המשך החקיקה מה שיעכב גם את השבעת הכנסת.

לפי הסיכום, שני החוקים שטרם אושרו סופית יגיעו להמשך החקיקה בכנסת רק לאחר חג החנוכה. כך תיקון לחוק היסוד: הממשלה, שמאגד בתוכו את "חוק דרעי" (קלון רק על מאסר בפועל) ו"חוק סמוטריץ'" (סמכויות לשר נוסף במשרד הביטחון), שממתין לקריאה שנייה ושלישית - יגיע להצבעה רק ביום שני הבא.

כך גם חוק הסמכויות לאיתמר בן גביר שעבר בשעה האחרונה בקריאה ראשונה בכנסת, יחזור לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית רק בשבוע הבא.

מחר, קודם חצות, צפוי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי "עלה בידו" להקים ממשלה, וביום שני הבא ימסור על כך יושב ראש הכנסת יריב לוין הודעה במליאת הכנסת.

שבוע לאחר מכן תושבע הממשלה בטקס חגיגי, כאשר עוד לנתניהו עוד נותרה מלאכה לא פשוטה: חלוקת התיקים בתוך הליכוד, דבר שיעשה רק קרוב להשבעת הממשלה כדי למנוע אפשרות של פיצולים ופילוגים בתוך סיעתו.

פיליבסטר חקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד