כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תכנון שהשתבש

פוטין תכנן לכבוש את קייב תוך 13 שעות

תוכנית הפלישה שהודלפה, גילתה כי פוטין חשב שרוסיה תכבוש את קייב תוך 13 שעות. לחיילים הרוסים ניתן הזמן הקצוב לצאת מבלארוס ולהסתער על בירת אוקראינה, קייב, אבל 10 חודשים לאחר תוכניות המלחמה הראשוניות של פוטין, המצב של הרוסים רע מאד עם עשרות אלפי חיילים הרוגים

פוטין תכנן לכבוש את קייב תוך 13 שעות
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין תכנן שהפלישה לעיר הבירה של אוקראינה תימשך רק 13 שעות, במקום 10 החודשים בהם הרוסים מתבוססים בבוץ ובדם. מסמכים מהמעגל הפנימי של פוטין חשפו, כי פוטין היה כל כך בטוח בצבאו, עד שהאמין כי קייב תיכבש תוך פחות מיממה.

לאחר 10 חודשים של מלחמה עקובה מדם באוקראינה , ברור שזה לא המקרה, אבל נראה שהתכניות הראשוניות של פוטין מחרחר המלחמה לא עבדו. התוכניות הראו כי החיילים יגיעו לקייב בשעה 15:00 ביום הפלישה לאחר שיסעו כ-200 קילומטרים מנקודת ההתחלה שלהם בגבול בלארוס, כך דווח ה'דיילי סטאר'.

אבל במקום לכבוש את קייב תוך 13 שעות, חיילים רוסים מצאו את תוכניות הפלישה שלהם כמעט לא קיימות. בדו"ח נכתב כי "לא היו כוחות או ציוד או תגבורת בדרך לאותם חיילים שנשלחו לאוקראינה" שחד מהם דיבר על מפגש מחריד שהיה לו במרחק של 150 קילומטרים מקייב. לדבריו, "בקרב הראשון הטור נפל למארב ונפצעתי. במשך 24 שעות הייתה חסרה לי רגל, שוכב בשדה ומחכה שהיחידה שלי תבוא לקחת אותי". רוסיה הייתה כל כך בטוחה במלחמתה בת חצי היום שתכננה, היא שלחה משמר לאומי וכוחות משטרה רגילים תחת ההנחה שהם יצטרכו לשלוט בהמונים לאחר שיכבשו את הבירה.

מקור אוקראיני אחד אמר: "החבר'ה שלנו לא האמינו. הם פשוט ראו אותם כשהם נסעו לכיוון קייב. זה הזמן שבו הבנו שאולי לא יהיה כל כך קשה לנצח את הרוסים אחרי הכל". מספר מקורות אחרים מאוקראינה חוששים שפוטין ינסה לכבוש שוב את קייב בקרוב, כשאחד אמר: "הגנה על הגבול שלנו, הן עם רוסיה והן עם בלארוס, היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

‏בתוך כך, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר ביממה האחרונה כי "רוסיה איבדה כ-99 אלף מחייליה במלחמה - ובקרוב 100 אלף. בשביל מה? אף אחד במוסקבה לא יכול לענות על השאלה הזו". עוד הוא הוסיף כי בקרמלין "מבזבזים את חייהם של החיילים רק כי הם לא יכולים להודות בטעויות ומפחדים נורא מהמציאות".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב ולדימיר פוטין בלארוס כיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד