י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תקציב החינוך החרדי

גפני זועם: "חרפה לתקשורת הישראלים - שקרנים!"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני זועם עם כותרת בעיתון הכלכלי דה-מרקר בו נכתב כי ילד חרדי יזכה לתקצוב גבוה יותר מאשר ילד שלומד בחינוך הממלכתי. גפני הציג נתונים מספר התקציבים שמפריכים את טענת העיתון הכלכלי

גפני זועם: "חרפה לתקשורת הישראלים - שקרנים!"
גפני במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כותרת בעיתון הכלכלי 'דה מרקר' עוררה את זעמו של יושב ראש ועדת הכספים משה גפני שיוצא למתקפה חזיתית נגד העיתון. לפי הדיווח של העיתון הנחשב: "תלמיד חרדי יקבל 22 אלף שקל בשנה, חילוני - רק 18 אלף", זאת בהתייחס להשוואת תקציבי החינוך החרדי ששולב בהסכמים הקואליציוניים. 

בנאום שנשא אחרי הצהרים (שלישי) במליאת הכנסת ביקש חבר הכנסת גפני לנפץ את הדיווחים השיקריים לדבריו על תקציבי החינוך החרדי, כשהוא מציג את נתוני האמת, אותם הקריא מספר התקציב: תקציב החינוך העצמאי עומד על מיליארד 626 שקל, "מתוכם יורד כסף לגמלאות ועוד 50 מיליון למבנים", טען גפני, "מה שנשאר זה מיליארד 433 אלף שזה מתחלק ל 113,022 תלמידים שזה יוצא 13,126 שקל לתלמיד כל שנה".

"דה מרקר כותב מספרים הזויים", זעק גפני בנאומו, כשהוא מציג גם את נתוני תקציב מוסדות הפטור, שעומד על 260 מיליון על 53,354 תלמידים "מימון לתלמיד עומד על 4,887 בספר התקציב", כשמנגד, התקציב לחינוך הממלכתי הוא כמעט 19,000 שקל לתלמיד".

גפני הוסיף ואמר בזעם: "זאת אומרת, שהילד שלי שלומד בלמוד תורה מקבל רבע תקציב בזמן שהיה צריך לקבל 55% ולא ביקשנו מאה אחוז". בנאומו האשים גפני את העיתון דה מרקר' ואמר: "עומד העיתון הזה ואומר שיכול להיות אתם לא ממלכתיים ולומדים רק לימודי תורה ותפילה אז לא מגיע לכם, אבל לכתוב שהתלמיד החרדי מקבל יותר מהתלמיד הממלכתי, אין בושה לאנשים האלה, משקרים על דברים שאפשר תכף לברר אותם".

עוד תקף גפני: "יושב עיתון שאני לא יודע מה המצב שלו וטוען שהתלמיד החרדי מקבל יותר. מה תגידו לילד בתלמוד תורה שמקבל פחות מרבע מהתלמיד החילוני. חרפה לתקשורת הישראלית". גפני הוסיף בזעם: "אני מציע, תפתחו את ספר התקציב לא צריך להיות דוקטור כדי להבין את זה. זו לא מדינה יהודית שילדים יהודים לא צריכים לקבל תקציב". את דבריו חתם בהאשמה כי בישראל יש "אנשי תקשורת שקרנים".

 

 

משה גפני דה מרקר חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד