כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אור התקווה

הנשיא ביידן: "לא אשתוק אל מול האנטישמיות"

בברכת חנוכה ששיגר למאות מיליוני עוקביו ברשתות החברתיות בירך הנשיא ג'ו ביידן את היהודים החגים את חנוכה, וציין כי "חג החנוכה השנה מגיע כאשר האנטישמיות המתגברת ומתעצמת, בבית ובעולם". גם הנשיא לשעבר אובמה בירך את היהודים, וביקש שנזכור כי "אור התקווה תמיד יתגבר על השנאה"

הנשיא ביידן
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

היום (שלישי) בירך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את יהודי העולם בברכת חנוכה שמח. בציוץ שפרסם לעשרות מיליוני עוקביו התייחס לאנטישמיות הגואה בימים אלו, וכתב: "חג החנוכה השנה מגיע כאשר האנטישמיות המתגברת ומתעצמת, בבית ובעולם. אני מזהה את הפחד שלכם, את הכאב. כנשיא שלכם, אני רוצה להבהיר: אני לא אשתוק. אמריקה לא תשתוק".

גם ברק אובמה, שכיהן כנשיא ארה"ב במשך שמונה שנים מטעם המפלגה הדמוקרטית, בירך את היהודים וכתב: "מישל ואני שולחים איחולים חמים לכל החוגגים את חנוכה. בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם, בואו נזכור שאור התקווה תמיד יגבור על השנאה".

סגנית הנשיא קמלה האריס פירסמה תמונה בו ניתן לראותה מדליקה נרות חנוכה, וכתבה: "חג החנוכה הוא זמן מיוחד בביתנו. כאשר אנו מצטרפים למיליונים ברחבי העולם לחגוג ניסים, אנו זוכרים שהאור תמיד ינצח את החושך. מהמשפחה שלנו לשלכם, חנוכה שמח".

גם נשיא טורקיה ארדואן פרסם השבוע הודעת ברכה ליהודי טורקיה לרגל חג החנוכה. "בעוד שאנטישמיות, איסלאמופוביה ושנאת זרים מאיימים על שלום חברתי כיום במדינות רבות, כמו גם על שלום עולמי, האחדות והסולידריות שמפגינים כל אזרחינו בארצנו בכבוד הדדי, באהבה ובהבנה - ללא כל אפליה - מהווה דוגמה יוצאת דופן למדינה ולכל העולם", כתב.

ג'ו ביידן נשיא ארה''ב אנטישמיות בארה"ב חנוכה ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד