כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שולטים בכלא

מקומם ובלתי נתפס: כך מתאמים בשב"ס עם חמאס

מסמך של חטיבת המודיעין בשב"ס שנחשף ב'כאן 11' מגלה כי בשירות ביקשו מהנהגת חמאס בבתי הכלא אישור להעביר אסיר השייך לארגון הטרור לכלא אחר. בנוסף עולה מהמסמך כי שב"ס פעל לחיזוק הנהגת פת"ח בכלא מגידו - לבקשת האסירים | השר המיועד תקף: "מדובר בביזיון, צריך להפסיק את הקייטנה"

מקומם ובלתי נתפס: כך מתאמים בשב"ס עם חמאס
אסירים בכלא. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מסמך של חטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר (שב"ס) שחשף העיתונאי משה שטיינמץ ב'כאן 11' מגלה כי בשירות ביקשו מהנהגת חמאס בבתי הכלא אישור להעביר אסיר השייך לארגון הטרור לכלא אחר. בנוסף עולה מאותו מסמך כי שב"ס פעל לחיזוק הנהגת פת"ח בכלא מגידו, לבקשת אסירים המזוהים עם הארגון.

באוגוסט אשתקד ערך ראש ענף פח"ע דאז ביקורים בבתי הכלא גלבוע ומגידו, שם נפגש עם כמה דוברי אגפים מחמאס ומפת"ח וקיבל מהם בקשות שונות, חלקן בנושא ניוד אסירים. בין היתר ביקש דובר אחד האגפים בכלא גלבוע להעביר אסיר המשויך לארגון לכלא אחר. במקום להעביר אותו באופן חד צדדי, שב"ס פנה להנהגת אסירי חמאס בבתי הכלא בדרום - וביקש את אישורם. "עניינו של האסיר נבדק מול הנהגת החמאס ומבחינתם הוא יכול להגיע לכל בית סוהר בדרום", כך נכתב במסמך סיכום הביקור הבלתי נתפס והמקומם שהגיע לידי 'כאן'.

עוד מגלה המסמך כי אסירי פת"ח בכלא גלבוע היו מוטרדים מחולשת הנהגת הארגון באחד האגפים בכלא מגידו, שהייתה חלשה עד כדי כך שהחזית העממית אף ניסתה לגייס לשורותיה שלושה אסירים מהאגף. הם ביקשו להעביר לשם אסיר דומיננטי מבין שורותיהם "על מנת להציל את הספינה הטובעת, כהגדרתם", נכתב במסמך.

ראש ענף פח"ע העביר את הנושא לידי קצינת המודיעין המחוזית, כדי שזו "תמליץ על העברת אחד האסירים היותר דומיננטיים בגלבוע על מנת לסייע להנהגה של הפת"ח במגידו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה למסמך שדלף: "אין בכוונתנו להתייחס למסמכים מסווגים ולדיונים מבצעיים בארגון".

השר לביטחון לאומי המיועד שגם יהיה אחראי על שירות בתי הסוהר, ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לכתבה: "מדובר בביזיון. שליטת הנהגת חמאס בבתי הכלא, צריכה להיפסק. שירות בתי הסוהר לא אמור לתאם עם הנהגת ארגון הטרור חמאס, מעבר של אסירים בין בתי הכלא. במקום קייטנה עם שירות הכל כלול שהשהייה בו לא מרתיעה - צריכים להחמיר את תנאי הכליאה של המחבלים". 

מחבלי חמאס אסיר חמאס שב"ס שירות בתי הסוהר מחבלים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד