כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקלט למשפחת הנשיא המודח

פרו נתנה לשגריר מקסיקו 72 שעות לעזוב

פרו הורתה לשגריר מקסיקו לעזוב את המדינה תוך 72 שעות לאחר שזו העניקה מקלט למשפחתו של נשיא פרו המודח פדרו קסטילו. קסטילו הודח מתפקידו בתחילת החודש לאחר שניסה לפזר את הקונגרס

פרו נתנה לשגריר מקסיקו 72 שעות לעזוב
מפגינים בפרו צילום: צילום מסך

פרו הודיעה לשגריר מקסיקו כי אינו רצוי במדינה, והוא נדרש לעזוב תוך 72 שעות. זאת לאחר שמקסיקו העניקה מקלט למשפחתו של נשיא פרו המודח פדרו קסטילו. מקסיקו תמכה בנשיא המודח, ואמרה בשלב מוקדם כי היא שוקלת להעניק לו מקלט לפני מעצרו. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס, כינה את הדחתו של קסטילו כבלתי דמוקרטית.

שר החוץ של מקסיקו, מרסלו אברד, אמר שהממשלה מנהלת משא ומתן על מעבר בטוח למשפחתו של הנשיא קסטילו המודח. המשפחה נמצאת כעת בשגרירות מקסיקו בלימה בירת פרו.

שרת החוץ של פרו אישרה את הדברים, ואמרה כי פרו לא תמנע ממשפחת הנשיא לעזוב למקסיקו, כך דווחה רשת BBC. אבל ההחלטה של ​​מקסיקו להעניק מקלט עוררה כעס נוסף בפרו, ושגריר מקסיקו פבלו מונרוי הוכרז כעת כ"פרסונה נון גרטה" (אישיות לא רצויה) על ידי הממשלה.

משרד החוץ של פרו כי הוא מגרש את השגריר מונרוי בגלל "הצהרות חוזרות ונשנות של הרשויות הגבוהות ביותר במדינה שלו על המצב הפוליטי בפרו". מחוקקת מהאופוזיציה הפרואנית, מריה דל כרמן אלווה, האשימה את מקסיקו ב"נתינת מחסה למושחתים".

קסטילו, שנמצא במעצר בפרו, הודח מתפקידו לאחר שניסה לפזר את הקונגרס. קסטילו הודיע ​​כי הוא מפזר את הגוף המחוקק שבשליטת האופוזיציה. אבל הקונגרס התריס נגדו, הצביע ברוב מוחץ בעד הדחתו מתפקידו, והוא נעצר כשניסה להימלט לשגרירות מקסיקו בלימה.

שעות ספורות לאחר מכן, השביע הקונגרס את סגנית הנשיא שלו, דינה בולוארטה בת ה-60, כנשיאה החדשה. היא פועלת להקדמת הבחירות לאפריל 2024, שנתיים לפני הבחירות המתוכננות כעת ל-2026.

לאחר מעצרו פרצו הפגנות אלימות שבהן קראו המפגינים לבחירות כלליות חדשות. גם תומכיו של קסטילו יצאו לרחובות כדי לדרוש את שחרורו.

לימה פרו פרו מקסיקו הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד