כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מקרי המוות עולים

חשד: פעוט למשפחה יהודית נפטר מהחיידק הקטלני

פעוט יהודי באנגליה נפטר מחיידק סטרפטוקוקוס A פולשני שממשיך לשטוף את בריטניה. הפעוט היה בפעוטון יהודי בבורהאמווד בדרום הרטפורדשייר. סיבת המוות של הילד לא פורסמה

חשד: פעוט למשפחה יהודית נפטר מהחיידק הקטלני
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פעוט יהודי בן שנתיים מת מחיידק סטרפטוקוקוס A פולשני שממשיך לפגוע בילדים בבריטניה. מקורות מקומיים אישרו לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, כי הוא היה הולך לפעוטון יהודי בבורהאמווד בדרום הרטפורדשייר באנגליה.

מקור אחד אמר לעיתון: "היה לו וירוס ונראה שהוא התאושש, אבל החום שלו עלה והוזעק אמבולנס, הוא נפטר באותו יום, לא בטוח אם זה היה חיידק סטרפטוקוקוס A או איזה וירוס אחר".

מטעם המעון לא נמסרה תגובה. הורים לילדים בפעוטון קיבלו הודעה על המוות וגורמי הבריאות המקומיים ייעצו להם מה לעשות אם ילדיהם יחלו. ד"ר סמיטה קפאדיה, יועצת לבקרת מחלות מדבקות מסוכנות הבריאות הבריטית לאבטחת בריאות, אמרה: "כדי לכבד את הפרטיות של הילדים האלה, ולהבטיח סודיות, לא נאשר את מיקומו של כל ילד שמת בצער רב".

מערכת הבריאות הבריטית אישרה עד כה 16 מקרי מוות בילדים מתחת לגיל 18 באנגליה מחיידק סטרפטוקוקוס A. דובר מטעם מועצת מחוז הרטפורדשייר אמר לעיתון "סטרפטוקוקוס A הוא חיידק נפוץ, הגורם למגוון זיהומים, זה לא יוצא דופן שיש מקרים בילדים, במיוחד במהלך החורף, וזיהומים אלה הם בדרך כלל קלים, אך עלולים לגרום מדי פעם למחלות חמורות יותר, עם זאת, אנו מודאגים ממספר גבוה מהצפוי של מקרים ברחבי המדינה, כולל בהרטפורדשייר. זו הסיבה שכתבנו לכל בתי הספר ולהורים עצות לגבי מה להיזהר, מה לעשות אם ילדם יחלה, והדרכה כיצד לסייע במניעת התפשטות החיידק הזה".

בריטניה פעוט חיידק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד