א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
העלייה באנטישמיות

ראש העיר: "תושבי לונדון היהודים לא צריכים להתחבא"

ראש עיריית לונדון אמר בטקס הדלקת נרות כי למשטרה ולעירייה יש "אפס סובלנות" כלפי שנאת יהודים. זאת ברקע מספר לא מבוטל של תקריות אנטישמיות נגד יהודים. לדבריו, "המפכ"ל עושה מספר דברים שירגיעו את הקהילה היהודית"

ראש העיר: "תושבי לונדון היהודים לא צריכים להתחבא"
החנוכיה הענקית בלונדון צילום: עיריית לונדון

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, כי מפכ"ל המשטרה החדש מבין את "גלי השנאה הנובעים מתקריות אנטישמיות בלונדון". ראש העיר, שנשא דברים בהדלקת חנוכיית כיכר טרפלגר בלילה השני של חנוכה, אמר גם כי גם בעירייה וגם במשטרת המטרופולין נוקטים במדיניות "אפס סובלנות" למקרי השנאה, למרות מספר לא מבוטל של תקריות אנטישמיות בלונדון בחודש האחרון.

ראש העיר אמר כי "אחד מרגעי השיא של השנה זה לחגוג חנוכה עם אחים ואחיות יהודים, אבל גם בזמן הזה אנחנו יודעים למרבה הצער, האנטישמיות שוב עולה. זה באמת חשוב שתושבי לונדון היהודים לא יסתתרו. אני רוצה שהם יהיו בחוץ לחגוג את הפסטיבל החשוב הזה".

השנה הבטיח ראש העיר "לעבוד קשה מתמיד כדי לשרש את האנטישמיות". כשנשאל על התקדמות העבודה שהוא עושה, אמר ראש העיר כי הוא מקשיב לתושבי לונדון היהודים שאמרו שהם רוצים לראות שינוי. לדבריו, המפכ"ל עושה מספר דברים להרגיע את הקהילה, כמו להחזיר את השיטור השכונתי.

"יש לנו 650 שוטרים נוספים, והרעיון הוא שהשוטרים האלה לא רק מרגיעים את הקהילה אלא הם העיניים והאוזניים של המשטרה כדי לקבל מידע מודיעיני, לגרום לאנשים להיות בטוחים יותר ולהרגיש בטוחים יותר". הוא אמר כי הוא ימשיך לממן עוד שוטרים מהעירייה במקום לחכות למימון ממשלתי. הוא הוסיף: "הקהילה היהודית תראה יותר ויותר שוטרים, כתוצאה הן ממימון העירייה והן מהתמיכה הממשלתית".

אנטישמיות בבריטניה לונדון חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד