י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
דאגה באוקראינה

נשיא רוסיה ובכירי צבאו ערכו ביקור רשמי בבלארוס

בלארוס, שחולקת גבול ארוך עם אוקראינה, אירחה את נשיא רוסיה פוטין וצמרת צבאו. המערב חושש כי הצטרפות בלארוס למלחמה עלולה להציב את אוקראינה בפני בעיה ביטחונית קשה. פלישה בלארוסית עלולה לערער את כל ההישגים של אוקראינה בלחימה עד כה

נשיא רוסיה ובכירי צבאו ערכו ביקור רשמי בבלארוס
הפגישה בבלארוס צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע ביום שני האחרון לביקור ממלכתי בבלארוס השכנה, לצורך 'פגישת עבודה' עם עמיתו הבלארוסי אלכנסדר לוקשנקו, כשאליו מתלווים בכירי הממשל וחלק מהקצונה הבכירה של צבא רוסיה. באוקראינה הגיבו בחשש רב לביקור וטענו כי ייתכן שמדובר בניסיון של פוטין להפעיל לחץ מקסימלי על לוקשנקו ולאלץ אותו להצטרף למלחמה נגד אוקראינה.

בלארוס חולקת גבול ארוך עם אוקראינה (בצפון) והצטרפות שלה למלחמה עלולה להציב את אוקראינה בפני בעיה ביטחונית קשה. לכך יש להוסיף את העובדה שהגבול של בלארוס קרוב למדי לבירת אוקראינה קייב, כך שפלישה בלארוסית בהחלט עלולה לערער את כל ההישגים של אוקראינה בלחימה עד כה.

לאורך כל התקופה טוען לוקשנקו שאין לו כל כוונה להצטרף ללחימה באוקראינה. עם זאת, לפי דיווחים שפורסמו בעבר, לוקשנקו שנשלט במידה רבה על ידי פוטין ניאות לקבל את הוראתו ולפלוש לאוקראינה בתחילת המלחמה, אלא שהקצונה הבכירה של צבא בלארוס סירבה לשתף פעולה עם ההנחיה, והניאה את לוקשנקו מהרעיון שהיה מסבך את בלארוס באופן קשה מאוד עם הקהילה הבינלאומית וגם גובה ממנה מחירים כבדים בשדה הקרב.

בימים האחרונים דווח גם על סדרת פגישות שקיים נשיא רוסיה עם הקצונה הבכירה של צבאו, כחלק מהתייעצות כוללת לגבי הדרכים שיש לנקוט בהמשך הלחימה נגד אוקראינה. זאת, לאחר שעד כה לא הצליחה רוסיה לרשום התקדמות כלשהי במשך חודשים ארוכים של לחימה, וכל השינויים בשטח היו לרעת רוסיה, בדמות נסיגה של כוחות רוסיים מחרקוב וחרסון.

באשר לכך, פרשנים שונים סבורים שההתייעצויות הללו היו רק מן השפה ולחוץ, ונועדו לפזר את האחריות לכישלונות בשדה הקרב, כך שהן לא יוטלו באופן מלא על ראשו של פוטין שהוא המפקד העליון של צבא רוסיה והאיש שקיבל את כל ההחלטות המשמעותיות לגבי היציאה למלחמה והיעדים שיש להשיג במהלכה. כעת מנסה פוטין, לפי אותם פרשנים, לשתף בכישלון גורמים נוספים.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד