א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חסרי כל

לא מתאוששים: "אחרי השריפה הם נותרו עם בגדים וספר תורה"

ביתה של משפחת ש. בבני ברק עלה בלהבות ולא נותר ממנו זכר • רק ספר התורה שהיה בבית שרד את הלהבות באורח פלא • השריפה הותירה אותם חסרי כל

לא מתאוששים: "אחרי השריפה הם נותרו עם בגדים וספר תורה"
השריפה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

השריפה שפרצה בבית השכנים, ברחוב חפץ חיים בבני ברק, התפשטה בשבת לביתו של הרב שלמה, רב קהילה בפתח תקווה, והותירה אותו ואת משפחתו כשהם חסרי כל.

הקליקו כדי לסייע למשפחה שביתה נשרף>>>

כשהתבשרו על כך ששריפה משתוללת בבית השכנים ומאיימת להתרחב לביתם שלהם, שהו בבית הרבנית, כלתה הצעירה בת ה-22 והנכדה התינוקת.

הן מיהרו לברוח מהבית, ובלי ששמו לב, הותירו הכל מאחוריהן. בתוך זמן לא רב, הפכה המשפחה כולה לחסרת כל. הם עמדו למטה, מתחת לבניין, יחד עם עוד מאות אנשים שצפו בסקרנות מהולה ברחמים במחזה הקורע לב...

הלהבות כילו ביסודיות את הבית כולו. גג הרעפים קרס תחתיו, ארון הספרים, מגירת התכשיטים, כל התמונות שנאגרו במשך עשרות שנים, התכשיטים מהסבתא המנוחה ע"ה, תמונתו היחידה של הסב, חידושי תורה שנכתבו במשך שנים, המטבח והסלון, חדרי השינה וחדרי השירות, הכל עלה בלהבות. מה שלא כילתה האש השחיתו המים הרבים שהזרימו הכבאים אל תוך הבית בניסיון לבלום את המשך התפשטותה של השריפה.

במשך השבת הם היו צריכים לקושש נדבות, והרבה... "אני חייבת מטרנה לתינוקת", אמרה האם הצעירה, והביטה ברחמים על התינוקת שהושכבה לעת עתה בעגלה ישנה שהשאילו להם אנשים טובים לאחר שהעגלה החדשה והנוצצת הייתה למאכולת אש. גם כדי להשיג טיטולים הם היו צריכים לדפוק על הדלתות בשכונה.

את הלילה ואת הסעודות הם עשו בבתיהם של כמה שכנים טובים שנטלו על עצמם להתחלק בעול...

בני המשפחה התנחמו בכך שאף אחד מהם לא ניזוק, אבל צער רב הם הצטערו על ספר התורה שהיה בבית. במוצאי שבת, החליט החתן להיכנס לבית השרוף, ולחפש את ספר התורה, בתקווה שאולי נשארו גווילים שצריכים להביא אותם לגניזה.

אחרי זמן מה הוא יצא מהבית השרוף, כל כולו מלוכלך ומפויח – ובידו ספר התורה שנשאר שלם! נס ופלא!

עכשיו הם צריכים להשתקם מהבסיס. לבנות מחדש את הבית שקרס, ולקנות את כל הרכוש הנדרש כדי לנהל חיים נורמליים, מקוצץ ציפורניים ועד עגלת תינוק, מצלחות וכוסות ועד שמיכות וכריות, מגרביים ומעילים, ועד שולחן וכיסאות. אין להם כלום, והם צריכים להתחיל מההתחלה!

בהוראת הרבנים, מתבקש הציבור לסייע, איש איש כפי יכולתו, כדי שבני המשפחה יוכלו להתאושש ולבנות את חייהם מחדש.

הקליקו כדי לסייע למשפחה שביתה נשרף>>>


קופת העיר שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד