כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"שואבים מים משלוליות"

יורטה שיחה בין חייל רוסי לאימו: "הותר לשחוט אותנו"

שיחות של כוחות רוסים יורטו ברוסטוב ב-31 באוקטובר. השיחות בין חיילים רוסים ליקיריהם היו תחת האזנות של הביון האוקראיני, וחשפו את המציאות של המלחמה עבור כוחות הקרמלין. "האספקה ​​שלנו דפוקה, אנחנו שואבים מים משלוליות, ומסננים אותם ושותים אותם"

יורטה שיחה בין חייל רוסי לאימו: "הותר לשחוט אותנו"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ב-8 בנובמבר בשעה 15.10, החליט חייל רוסי בשם אנדריי להתעלם מהפקודות של הממונים עליו ולהתקשר לאימו באמצעות טלפון נייד לא מסווג. "אף אחד לא מאכיל אותנו בכלום, אמא," הוא נשמע מתלונן. "האספקה ​​שלנו דפוקה, למען האמת, אנחנו שואבים מים משלוליות, ואז אנחנו מסננים אותם ושותים אותם".

"איפה הטילים שפוטין התפאר בהם?" הוא נשמע שואל את אימו בטלפון. "יש בניין רב קומות ממש מולנו, החיילים שלנו לא יכולים לפגוע בו אנחנו צריכים טיל שיוט אחד וזהו". אנדריי הרגיע את אימו, המתגוררת בקוסטרומה, 800 קילומטרים צפונית-מזרחית למוסקבה, שהוא יהיה בסדר. "אני תמיד מתפלל", אמר. "כל בוקר".

עיתון ה'גארדיאן' ששוחח עם אימו, דיווח, כי היא לא הצליחה ליצור קשר עם בנה. חייל אחר שהתקשר למשפחתו סיפר, כי אמרו להם שאסור לסגת, אחרת יירו בהם. בשיחה ב-26 באוקטובר, סיפר חייל באזור דונייצק לאשתו כיצד ברח עם שלושה מחבריו משפיכות הדמים ושוקל להיכנע. "אני בשק שינה, כולי רטוב, משתעל, בדרך כלל הכול דפוק" אמר והוסיף: "השאירו אותנו להישחט". רעייתו של החייל סירבה להגיב ל'גארדיאן'.

פקיד רוסי בכיר לשעבר אמר כי השיחות הללו רק יחמירו את המצב הביטחוני. "חיילים מקבלים קורס מזורז מהיר כיצד לא למסור מידע רגיש, אבל זה בעיקר לראווה". לדבריו, "המפקדים מעמידים פנים שהם מלמדים את הקורס, והחיילים מעמידים פנים שהם מקשיבים, גם עכשיו אנחנו רואים שחיילים ממשיכים להשתמש ברשתות החברתיות ולספר לנשותיהם ולאימהותיהם על המלחמה, ולפעמים חושפים את מיקומם".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד