כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לרגל יום השנה

צפון קוריאה אסרה אלכוהול וימי הולדת למשך שבוע

סוכנים סמויים נשלחו לעצור כל מי שהתנהג בעליזות במהלך ימי האבל על המנהיג לשעבר של צפון קוריאה, קים ג'ונג איל, לציון יום השנה ה-11 למותו, בימים הללו נאסר לשיר לשתות או לחגוג ימי הולדת

צפון קוריאה אסרה אלכוהול וימי הולדת למשך שבוע
צפון קוריאה צילום: Pixabay

צפון קוריאה הייתה בשבעה ימי אבל כפויים לציון יום השנה ה-11 למותו של המנהיג לשעבר קים ג'ונג איל. במסגרת ימים אלו, נאסרו שירה, שתיית אלכוהול או חגיגת ימי הולדת. כך לפי דיווחים בתקשורת הדרום קוריאנית. המשטר הורה לאזרחים לשמור על גישה של "מחשבה על חייו של מנהיג יקר", אביו של המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און, שמת ב-17 בדצמבר 2011. תקופת האבל החלה לפני שבוע והסתיימה היום ב-20 בדצמבר.

"אסור לשתות אלכוהול או לעסוק בבידור כמו שירה או שתייה במהלך תקופת האבל", כך סיפר תושב המחוז הצפוני של ריאנגנג לאתר Radio Free Asia באנונימיות גמורה מסיבות ביטחוניות.

בנוסף, אנשים היו אמורים להפחית או להימנע מאירועים ראוותניים, כמו טקסי התבגרות, חתונות, הלוויות ואפילו ימי זכרון במשפחתם. הרשויות דרשו מהאזרחים להימנע מהצהרות בעייתיות או להגיד כל ביקורת נגד המשטר במהלך התקופה, ואיימו כי סוכנים חשאיים נמצאים בין האנשים.

חלק מהאירועים בתקופת האבל של קים ג'ונג איל נערכו בחוץ בקור בכבד. במחוז פיונגאן, מצפון לבירה פיונגיאנג. הטמפרטורות נעו בין מינוס 12 למינוס 2 צלזיוס, כך אמר מקור ל-RFA.

הרשויות הורו לכל הנשים ללבוש בגדים מסורתיים קוריאניים, לפי המקור, ישנן גם גרסאות חורף וגם גרסאות קיץ של הלבוש המסורתי, אבל לרוב הנשים יש רק סט אחד שהן לובשות רק לאירועים רשמיים, שרובם בתוך הבית, ואלה אינם מחממים מספיק.

"הרשויות מתעלמות מהנשים הרועדות גם אם הן מראות תסמינים של כוויות קור, כמו היפותרמיה ועור מגרד", אמר המקור מדרום פיונגאן, "האנשים אמרו שקים ג'ונג איל עדיין מרעיב את האנשים וגורם להם לסבול במזג האוויר הקר אפילו הרבה אחרי מותו".

צפון קוריאה יום השנה אבלות קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד