י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרטים נותרו סמויים

כך זה התרחש: המסע החשאי של זנלסקי לארה"ב

לראשונה מאז פרוץ המלחמה עזב נשיא אוקראינה את מדינתו בדרכו לארה"ב. הביקור המפתיע עורר הדים ברחבי העולם, והעיד על בטחונו של הנשיא זלנסקי בניצחון על רוסיה. מאחורי הביקור ההיסטורי שיחל בשעה 21:00, עומדים גורמים אמריקניים שונים שהצליחו לגרום לו לצאת אל הפועל, על אף הסיכון

כך זה התרחש: המסע החשאי של זנלסקי לארה"ב
זלנסקי מבקר חיילים בחזית ומעניק להם מדליות ועיטורים צילום: לשכת הנשיאות של זלנסקי

בשעות אלו נערך הבית הלבן לאחד הביקורים הדרמטיים שהיו בו בזמן האחרון: ביקורו של הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי. הביקור מתוכנן בקפידה, וכבר גורמים שונים משווים אותו לביקורים אחרים של מדינאים שונים לאורך ההיסטוריה.

במהלך הביקור שיפתח ב-21:00 שעון ישראל צפוי להיפגש זלנסקי עם הנשיא ביידן במשך כמה שעות, ואחרי כן יצאו השניים למסיבת עיתונאים משותפת. בהמשך, ינאם זלנסקי בשני בתי הקונגרס האמריקנים. אלו הפרטים הידועים ורוב פרטי הביקור נותרו חסויים מסיבות שונות. אפילו יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי סירבה לאשר את הדיווחים לפיהם היא תיפגש עם זלנסקי.

הן גורמים אמריקנים והן גורמים אוקראינים סירבו לספר כיצד טס זלנסקי לארה"ב, ככל הנראה מטעמים ביטחוניים, אך פרשנים שונים סוברים כי זלנסקי עושה דרכו על מטוס צבאי אמריקני כדי למנוע פגיעה רוסית אפשרית בו.

גולשים רבים שמו לב הבוקר באתרי התעופה כי התקיימה המראה של מטוס צבא אמריקני מפולין, וככל הנראה מדובר במטוס הנשיא זלנסקי. את טענה זו אישש התיעוד שהביא ה-CNN בו ניתן לראות את זלנסקי מסתובב בתחנת רכבת פולנית הסמוכה לגבול עם אוקראינה.

בביקורו של הנשיא זלנסקי טמון סיכון רב, ולכן תכנונו היה חשאי במיוחד ורק היום שמע העולם על קיומו הצפוי. לפי ה"וושינגטון פוסט" אפילו השדולה למען אוקראינה בקונגרס האמריקני לא ידעה שהביקור יתקיים, ושמעה עליו רק מהתקשורת. חברי הקונגרס עצמם קיבלו מכתב סודי בו התבקשו להציג נוכחות פיזית בזמן הנאום.

הבית הלבן חשף כי פגישתו של זלנסקי עם ביידן תואמה לראשונה ב-11 בדצמבר, והיא מגיעה אחרי מספר שיחות טלפון שנערכו בין הצדדים. בביקורו של זלנסקי ימסור הנשיא דגל אוקראינה חתום בידיהם של חיילי אוקראינה שלחמו בבחמוט לנשיא ביידן. את הדגל קיבל אתמול זלנסקי כשביקר בעיר המופגזת, ושם אמרו לו החיילים: "זו מתנה לאחינו בארה"ב. בבקשה תעביר להם את זה. תודה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הבית הלבן וושינגטון ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד