כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעשרות אלפי דולרים

החנוכייה עם הציפורים שמשגעת את ויז'ניץ

חנוכייה מיוחדת בצורת תבנית בית המדרש העתיק של ויז'ניצא באוקראינה ניתנה במתנה לאדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא על החנוכייה עם הציפורים והגביעים

החנוכייה עם הציפורים שמשגעת את ויז'ניץ
החנוכייה החדשה של הרבי מויז'ניץ בורו פארק צילום: באדיבות המצלם

חנוכייה שעוצבה במיוחד ערב חנוכה תשפ"ג והוענקה לאדמו"ר מויז'ניץ בבורו פארק, מעוררת השתאות ופליאה בחצרות ויז'ניץ. מדובר במספר נגידים שהתלכדו ביניהם ורכשו לאדמו"ר חנוכייה שנבנתה במיוחד ביד אמן כולה מכסף טהור ועיטורים מרהיבים הנמצאים בשורשים של החסידות.

הצורה של המנורה שכולה מכסף בנויה על פי דגם ביהמ"ד העתיק הידוע בעיר ויז'ניץ בעיירת ויז'ניצא באוקראינה של הרבי הצמח צדיק מויז'ניץ זי"ע. המדרגות של המנורה הם כדוגמת ביהמ"ד הגדול כיום 'לבוש מרדכי' ויז'ניץ במונסי ששימש את סבו של הרבי בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל.

הקנים הם כדוגמת הגביע הויז'ניצאי, על גג החנוכייה ישנן כמה ציפורים, שהם עפ"י הסיפור הידוע שהיו ציפורים על גג ביהמ"ד ויז'ניץ והרבי ה'צמח צדיק' התבטא ואמר שהם גלגולים של שוחטים.

את בניית המנורה יזם הרב ישראל כהנא מנאמני בית האדמו"ר שליט"א ועלותה כך על פי השמועות בסך 85 אלף דולר. ונתרמה ע"י קבוצה של גבירים מהחסידות שהתאגדו ביחד.

המנורה עצמה גרמה להתעניינות גדולה בכל חצרות ויז'ניץ שנדהמו מחנוכייה המיוחדת.

חנוכיה ויז'ניץ בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד