כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איך אפשר להפחית את הסיכון

שניים נחנקו למוות מסופגניה | למה זה קורה?

רבים תוהים בימים אלה איך אדם בריא לחלוטין יכול למות תוך דקות בסך הכל מאכילת סופגניה לכבוד חג החנוכה. בשני מקרים בימי החנוכה האחרונים הפך החג, משמונה ימי שמחה לשבעה ימי אבילות ל"ע | אז למה זה קורה ואיך אפשר להפחית סיכון למוות בחנק

שניים נחנקו למוות מסופגניה | למה זה קורה?
סופגניות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מִי בַחֲנִיקָה: במשרד הבריאות מגיבים לשני אסונות החנק למוות מסופגנייה וקוראים לציבור לנהוג בזהירות בעת אכילתה. "התופעה המצערת והטראגית שאנחנו שומעים עליה מתחילת החג לא חדשה לנו. אנחנו נתקלים במקרי חנק כתוצאה מאכילת סופגניות כמעט מדי שנה - גם אצל מבוגרים וגם אצל ילדים".

"אז למה זה קורה ואיך אפשר להפחית את הסיכון לחנק ולהפוך את אכילת הסופגניה לבטוחה יותר?", במשרד הבריאות מסבירים, "הסופגניה רכה אבל מהרגע שאנחנו לועסים אותה, היא הופכת לעיסה דביקה. נסו להקפיד על ביסים קטנים וחשוב מאוד שתזכרו: סופגניה מצריכה לעיסה אינטנסיבית לא פחות מלעיסה של סטייק".

עוד בנושא:

וגם, "אם יש לכם ילדים עד גיל 3, אם את/ה מבוגר עם שיניים תותבות /חסרות, אם יש לכם קושי בלעיסת מאכלים קשים ויובש בפה או רקע רפואי שעלול לגרום קשיים בבליעה - היו זהירים שבעתיים. רופאים מומחים וקלינאי תקשורת יכולים לסייע בטיפול בקשיים בבליעה. תשמרו על עצמכם - חנוכה שמח הוא חנוכה בטוח!".

כזכור בארבעת ימי החג דווחו שלושה מקרים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניה, שניים מהם הסתיימו במוות, האחד בן 70 תושב נתניה והשני בן 67 תושב בני ברק. במקרה אחר באופקים נחנק בן 65 תוך כדי אכילת סופגניה, אך במקרה שלו הוא שרד ועודנו בין החיים.

סופגניה חנק מאוכל חנק ממזון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד