כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מודה בהפסדים

פוטין נשבע כי אין גבולות להוצאות המלחמה

נאומו של פוטין בפני גורמי ראשי הצבא היה המאמץ האחרון שלו להראות שאין לו שום כוונה לוותר במלחמה באוקראינה. פוטין הודה בבעיות של צבא רוסיה והכריז שהקרמלין מוכן להעמיד את כל הכספים הדרושים כדי למגר את הבעיות

פוטין נשבע כי אין גבולות להוצאות המלחמה
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הנשיא פוטין הנחה אתמול (רביעי) את צבא רוסיה להתגבר על בעיות הציוד שלו בשדה הקרב והסכים להגדלת היקף הכוחות המזוינים של המדינה, זהו מאמץ מצידו להראות לעולם שאין לו כוונה לוותר במלחמה נגד אוקראינה.

פוטין אמר כי מטרותיה של רוסיה באוקראינה בוודאי יושגו תוך השוואה של פלישתו למלחמות אחרות בהיסטוריה הרוסית, כמו מלחמת העולם השנייה, מלחמת העולם הראשונה ומלחמתה של רוסיה נגד הכוחות הצרפתיים של נפוליאון ב-1812. בנאום לבכירי הצבא במוסקבה, הודה פוטין בבעיות של צבא רוסיה והכריז שהקרמלין מוכן להעמיד את כל הכספים הדרושים כדי למגר את הבעיות.

"אין לנו גבולות מבחינת מימון", אמר פוטין. "המדינה והממשלה מספקות את כל מה שהצבא מבקש, הכל". הופעתו של פוטין בכינוס השנתי של בכירי הצבא היא למעשה ניסיון לשכנע את המערב, אוקראינה, ואנשיו, שלמרות שרשרת הכשלונות הקטסטרופלית של צבאו בפלישתו לאוקראינה במהלך 10 החודשים האחרונים , רוסיה תמשיך להילחם ויכולה להתגבר על האתגרים שלה. הנאום הגיע על רקע ביקורו בוושינגטון של הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה, כשהקרמלין הזכיר שכל משלוח נשק מערבי נוסף לאוקראינה רק יאריך את המלחמה.

"כל זה כמובן מוביל להחמרה של הסכסוך", אמר ביום רביעי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, בהתייחסו למשלוחי נשק אמריקאים חדשים, "ולמעשה, אינו מבשר טובות עבור אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מלחמת העולם נפוליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד