כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צעד תקדימי וחריף

ארה"ב תמנע ויזה מישראלים החשודים באלימות נגד פלשתינים

בשגרירות ארה"ב בישראל שוקלים לכלול פעילים, שלא הורשעו, ברשימת מנועי קבלת האשרה. הסיבה: תסכול מהמשך העימותים בגזרה. החשש: הנציגות תסתמך על מידע מארגוני שמאל

ארה"ב תמנע ויזה מישראלים החשודים באלימות נגד פלשתינים
ויזה/דרכון. אילוסטרציה צילום: unsplash

החלטה החדשה של ישראל מצד ממשל ביידן: שגרירות ארה"ב בירושלים בוחנת מקרוב מקרים של אלימות מצד ישראלים כלפי פלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. השגרירות שוקלת להוסיף את שמותיהם של אותם ישראלים לרשימה של מנועי קבלת ויזה לארה"ב, כך מדווח אריאל כהנא ב'ישראל היום.

מדובר בצעד תקדימי וחריף. לפי המדיניות החדשה בשגרירות, מי שחשודים באלימות כלפי ערבים, בנקיטת פעולות הפחדה או בהסתה לאלימות, עשויים לא לקבל את האשרה. המדיניות צפויה להיות מרחיבה, ולכלול גם אנשים שלא הורשעו בבית משפט, אך לרשויות האמריקניות יהיה מידע עליהם שלקחו חלק בפעולות האלימות.

המדיניות החדשה צפויה להשפיע בעיקר על ישראלים החיים ביהודה ושומרון. היא ננקטת בעקבות תסכול אמריקני מתמשך מכך שישראל - לפי טענות הממשל - לא עושה די כדי למנוע התנגשויות בין תושבים ערבים ליהודים בשטח.

בשלב זה, לא ברור מה יהיו מקורות המידע שעליהם יסתמכו רשויות ההגירה האמריקניות בבואן לשלול מאזרח ישראלי את האשרה. אם תלונות של ארגוני שמאל על ישראלים שלטענתם מעורבים באלימות ייחשבו על ידי האמריקנים מידע מהימן - המשמעות עשויה להיות קשה במיוחד למספר גדול מאוד של פעילים בהתיישבות.

לפי תקנות הכניסה הקבועות לארה"ב, מי שביצעו מעשי אלימות או שהסיתו לאלימות עלולים להימצא בלתי כשירים לקבלת ויזה, גם אם לא הועמדו לדין או שלא הורשעו בבית משפט.

יצוין כי המדיניות החדשה מתייחסת למצב הנוכחי, שבו ישראלים עדיין נדרשים להוציא אשרות כניסה לארה"ב. לא ברור איזו מדיניות תינקט אם וכאשר ישראל תיכנס לתוכנית הפטור מוויזה, ככל הנראה בעוד כשנה.

 

ארה''ב שטחים פלסטינים ויזה שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד