כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי שדרש לבטלה

הסיכום בין גפני לסמוטריץ': הועדה לא תעקוף

לאחר שיו"ר 'דגל התורה' דרש לבטל את ועדת הרפורמות, שתהיה בידי מפלגת 'הציונות הדתית', בפגישה עם שר האוצר המיועד הם הגיעו למתווה - לפיו הועדה לא תוכל לדון בעניינים הקשורים לוועדת הכספים | לפי הסיכום, הוועדה תדון רק ברפורמות הקשורות לתשתיות לאומיות

הסיכום בין גפני לסמוטריץ': הועדה לא תעקוף
גפני וסמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים משה גפני הגיעו לסיכום על ועדת הרפורמות, אחרי שהאחרון דרש לבטל אותה - כך נודע היום (חמישי) ל'בחדרי חרדים'. על פי ההסכם, הועדה לא תוכל לעקוף את גפני.

אחרי פרסום נספח התפקידים של מפלגת 'הציונות הדתית' לפני מספר שבועות, זעם יו"ר 'דגל התורה' על כך שהם קיבלו את ועדת הרפורמות ותשתיות לאומיות והודיע על כך שהוא דורש לבטל אותה - כיוון שחשש שסמוטריץ' ישתמש בה כשר האוצר כדי לעקוף אותו על מנת להעביר את הרפורמות שהוא רוצה.

כדי ליישר את ההדורים, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' נועד בשבוע שעבר עם גפני כדי להגיע למתווה מוסכם שבו הוועדה תישאר, והשניים אכן הגיעו להסכמה. לפי הסיכום, הועדה לא תוכל לדון בכל הרפורמות של משרד האוצר אלא הסמכות הזאת תישאר בידי ועדת הכספים.

במקום זאת, הוועדה רק תדון ברפורמות הקשורות לתשתיות שמקדמות את התשתיות לאומיות. בראש הוועדה יעמוד חבר הכנסת אוהד טל, ממפלגת 'הציונות הדתית', כפי שסוכם בנספח התפקידים.

בתוך כך, בנוגע לחלוקת התפקידים במפלגתו של סמוטריץ' - מיכל וולדיגר צפויה לכהן כסגנית שר האוצר, לאחר שדרישתה לשינוי הנספח כך שתוכל לכהן כסגנית במשרד הבריאות או הרווחה, כפי שדיווחנו, לא התקבלה אצל ש"ס, שבידיה שני התיקים. חבר הכנסת משה סולומון יכהן כסגן יו"ר הכנסת.

בצלאל סמוטריץ' ועדת כספים משה גפני רפורמות ממשלתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד