כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שתי חתונות ונס גדול

"רבקי הייתה בייאוש מר": סיפור הנס של המעוכבת

תסמונת פיזית נדירה שגררה דיבור איטי, הרחקה חברתית שגררה דכאונות והתכנסות והיכרות אחת לא שגרתית בין כלה לחמותה - הובילו לחתונה הכי שמחה שראיתי בחיי. וגם, סוד התפילה שמאחורי הכל שהביא לנו בעצם שתי חתונות ונס גדול

"רבקי הייתה בייאוש מר": סיפור הנס של המעוכבת
פתק לתפילה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחותי הגדולה רבקי היו את החיים הכי לא קלים שהכרתי.

היא נולדה עם תסמונת פיזית נדירה שלא אפשרה לה לדבר מהר. היא הייתה חכמה מאד, בתחומים מסוימים אפילו מבריקה, אבל הדיבור שלה היה איטי ואנשים לא המתינו שתי דקות לפני שהם שפטו אותה. חשבו אותה לבעייתית. היא כמעט אף פעם לא קיבלה הזדמנות להוכיח מה יש בה. ועם השנים, ככל שהסביבה נעשתה קצרת סבלנות, היא הלכה ונעשתה עצובה יותר ויותר. היו תקופות שלמות בהן היא סבלה מדיכאון, נעזרה בתרופות שלא תמיד הועילו, והתכנסה בתוך עצמה.

לחצו כאן להשתתפות בסגולה הנדירה של מעוכבי הזיווג>>>

כשהיא הגיעה לגיל 20 ואמורה הייתה להתחיל שידוכים, כל מה שסיפרתי לכם עד עכשיו - החריף פי כמה. החברות מסביבה החלו להתארס, ודווקא רבקי, עם הנפש הכי יפה ורגישה, עם המוח הכי מבריק בסביבה, לא קיבלה אף לא הצעה רלוונטית אחת. עבודה היא דווקא מצאה בקלות, במשרד גדול בתחום האדריכלות, שם המנהלת הבינה שאמנם לא יהיה לה קל לתקשר עם לקוחות אבל היא תציג את התוצרים המקצועיים ביותר, ונתנה לה הזדמנות. וככל שרבקי הלכה והתקדמה בעבודה, כך הלכה והעמיקה בבדידותה ובייאוש המר.

כשהיא הייתה בת 26, באורח נס שעד היום אף אחד מאיתנו לא לגמרי מאמין כמה חלק הכל היה, מישהי שלחה לה מייל כדי להתייעץ איתה בנוגע לתוכנית אדריכלית מסוימת. הן התחילו להתכתב ובמשך תקופה ארוכה נוצר ביניהן קשר אדוק ומיוחד, שהתפתח לשיחות אישיות על אמונה, על החיים ועל הכל. היא שמעה מרבקי בין היתר על ההתמודדות שלה, ואחרי חצי שנה של קשר, ביום אחד חורפי וקפוא היא פשוט הציעה לרבקי להיפגש עם הבן שלה לפגישת שידוכים. שמוליק, הבן שלה, בחור בריא, ירא שמים ומבריק בן 29, לא מצא שידוך בראש שלו. הוא היה אחר, היו כאלה שהגדירו אותו ״עוף מוזר״. אבל הוא היה כל מה שרבקי חלמה עליו אי פעם, והוא פשוט לא התמקד בנכות שלה, הוא ראה את הנפש שלה. ואחרי שלושה שבועות חגגנו אירוסים עם המון דמעות של שמחה, הלם והתרגשות.

וליל שבת אחד, שבועיים לפני החתונה, כשיצאתי לטייל עם רבקי בשכונה והעמקנו בשיחה קרובה של אחיות, היא סיפרה לי על ערב אחד של חנוכה, קשה ובודד במיוחד שעבר עליה, היא החליטה להעביר בקשה לחבורה של תלמידי חכמים, שיתפללו עליה שייפתח לה שער של זיווג, שער של בית נאמן בישראל. היא תרמה והכניסה את שמה לרינה של תורה לקראת תפילת זאת חנוכה. וחודש אחד בלבד אחר כך, אמא של שמוליק, החתן שלה, חברת-המייל הקרובה שלה, הציעה לה את הבן שלה.

אני אמנם רק בת 20.5 אבל ניסיון החיים של רבקי לימד אותי ששום דבר לא מובן מאליו, ושגם אני, בחורה חלקה, רגילה וטובה מאד ב״ה - צריכה הרבה סיעתא דשמיא כדי למצוא זיווג הגון. אז תרמתי גם אני, והכנסתי את שמי לתפילת זאת חנוכה של רינה של תורה, ובגיל 21 מצאתי את עצמי מאורסת ומאושרת עד מאד.

רווקים מבוגרים, רווקות צעירות, רווקים ״חלקים״, רווקות עם ״בעיות״ - כולנו זהים בפני הקדוש ברוך הוא, כולנו זקוקים לנס בכדי למצוא את המיועד לנו בקלות ובלי ניסיונות כואבים. והשנה, לראשונה, תתקיים תפילת זאת חנוכה בציון הרשב״י במירון. בליל זאת חנוכה בחצות הלילה יתפללו את סדר הישועה שהורה מרן שר התורה זיע״א לקיים דווקא בלילה הזה ובשעה הזו, בהזכרה אישית של שמות הזקוקים לשידוך, שיוושעו בעזרת השם עוד השנה. המעמד יתקיים בראשות ראש הישיבה מרן הגאון רבי שגרא שטיינמן שליט״א וליבם של ישראל מרן הגאון רבי בנימין פינקל שליט״א, ועימם מאות עמלי תורה לומדי רינה של תורה אחר לימוד שעות רצופות בהיכל ישיבת אור הרשב״י במירון.

זאת חנוכה. זאת ההזדמנות שלכם. זאת ההזדמנות של כולנו.

אני כבר התארסתי, בזכותם. עכשיו אני מאחלת את האושר הזה גם בשבילכם.

לחצו כאן להשתתפות בסגולה הנדירה של מעוכבי הזיווג>>>

רינה של תורה מעוכבי זיווג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד