כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשייה מדהימה

עת לנטוע: הציונות בארץ ישראל ממשיכה לצמוח

"זאת זכות עצומה לקרן 'עם ישראל חי' ולי לתמוך בחקלאים הללו ולתת להם את הכוח לחזור במלוא המרץ לעשייה המדהימה שלהם" אומר מנכ"ל עם ישראל חי שמואל סקאט • כעת גם אתם יכולים להצטרף לפעילות המבורכת של הקרן ואולי לזכות בדירת פאר בעיר הקודש

עת לנטוע: הציונות בארץ ישראל ממשיכה לצמוח
סיוע לחקלאים צילום: עם ישראל חי

החקלאי עירא רפפורט משילה לא האמין כאשר הנציג של קרן עם ישראל חי נתן לו את ההמחאה, היה מדובר בדיוק באותו סכום הדרוש לכיסוי התשלום הנותר על השתילים שקנה בשביל לשתול באדמה אותה גאל סמוך לכרמים בשילה. למרות שהוא לא ציין כלל בפני הנציג את הסכום הדרוש.

לסיוע לחקלאים ולהשתתפות בהגרלת החלומות לחצו כאן>>>

אבל אנחנו מקדמים את המאוחר. אל שנת השמיטה נכנס רפפורט באמונה שלמה. לחברת השתילים איתה הוא עובד באופן קבוע הוא אמר כי הפעם התשלום יגיע מאוחר יותר, בגלל שנת השמיטה. הם הבינו ואפשרו לו לקחת במהלך השנה את השתילים, אותם תכנן לשתול יומיים לאחר ראש השנה.

"הגענו לשילה קצת אחרי שהיישוב הוקם ואז לא היה מים, חשמל או דרכים", הוא מספר, "כשהגיעו המים הראשונים אמרנו שהגיע הזמן לגאול את אדמת ארץ ישראל. בתנ"ך כתוב שבשילה היו הרבה כרמים, כמו בסיפור של המחוללות בכרמים, אז זה מה ששתלנו. היום יש 1600 דונמים של כרמים באזור שילה. הענבים פה מאוד מבוקשים".

"לפני שנת השמיטה זכינו לגאול עוד אדמות", ממשיך ומספר רפפורט, "הכנו אותם לשתילה והספקנו גם קצת לשתול. באמצע שנת השמיטה יצרנו קשר עם אחת המשתלות הגדולות בארץ כדי לקנות מהם שתילים לשתילה מיד לאחר ראש השנה. זה לא מעט כסף, בלשון המעטה. אמרתי שיהיה כסף בהמשך בגלל שנת השמיטה. בדרך כלל הם מאוד מקפידים שישלמו להם על ההתחלה אבל הם הסכימו הפעם".

"החלטנו שאנחנו שותלים יומיים אחרי ראש השנה כדי לקיים מה שקראנו בהפטרה של ראש השנה 'עוד תטעי כרמים'. לקחנו אותם וכמה ימים לפני השתילה אמרתי לעצמי - זה הזמן לפנות לקרן עם ישראל חי שאולי יעזרו. כתבתי להם מכתב שאנחנו הולכים לשתול ויש לנו בעיה לשלם. לא עברו דקות וקיבלתי תשובה שהם מאוד ישמחו לעזור".

"יומיים אחרי ראש השנה הגיע נציג. הוא ראה את הקבוצה ששותלת וסיפרתי לו את הסיפור שהתחייבנו לשלם על השתילים. אמרתי לו שיש עדיין סכום לא מבוטל שצריך לשלם, לא ציינתי איזה סכום. לפני שהלך הוא קרא לי, 'יש לי הפתעה בשבילך'. הוא נתן לי המחאה שכיסתה בדיוק את הפער של הסכום שצריך. בלי שהוא ידע מה הסכום. 'מאת ה' הייתה זאת'. קרן עם ישראל חי היו השליחים שעזרנו לנו לקיים את המצווה".

מי שעומד בראש קרן עם ישראל חי הוא שמואל סקט, המסייע רבות לחקלאים ששמרו על השמיטה האחרונה. "האנשים הללו בגבורה עצומה בחרו לקיים את מצוות השמיטה למרות אי הוודאות הכרוכה בה והחשש הכלכלי שיכול להתעורר. זאת זכות עצומה לקרן 'עם ישראל חי' ולי לתמוך באנשים הללו ולתת להם את הכוח לחזור במלוא המרץ לעשייה המדהימה שלהם, לפיתוח החקלאות בארץ ישראל ולפיתוח ההתיישבות כולה. יותר מאשר אני משמח אותם הם משמחים אותי על האפשרות להיות חלק מהדבר הגדול שהם עושים – גאולת אדמת ארץ ישראל".

את הכסף לקיום החקלאים ששמרו את השמיטה ושבים כעת לעבודת השדה לאחר הקרבה גדולה, מגייסת קרן 'עם ישראל חי' מכספי ההגרלה הגדולה שהיא מקיימת מדי שנה על דירה בעלת נוף מרהיב בירושלים ותתקיים גם השנה בפעם החמישית. תמורת סכום לא גדול לכל כרטיס ניתן לקחת חלק בסיוע לאנשים היקרים הללו שמקיימים את המצווה החשובה. כל מה שצריך הוא להירשם להגרלה.

והבונוס – אחד מקוני הכרטיסים יזכה בדירה ממנה ניתן להשקיף על הר הבית בירושלים. אז גם אם ניסיתם בשנים עברו וגם אם אתם שומעים על ההגרלה לראשונה, הזדרזו וקנו כרטיסים להשתתפות ותוכלו לקחת חלק במיזם חשוב ואולי לזכות בפרס הגדול. חבל לחכות לרגע האחרון, חבל להסס. הזמן אוזל. וההשתתפות במצווה הגדולה רק מחכה לכם  – לא חבל לפספס?

לסיוע לחקלאים ולהשתתפות בהגרלת החלומות לחצו כאן>>>

עם ישראל חי הגרלת החלומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד