כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"זה תפקידי"

רוני אלשיך לא עוצר: "פוגעים בי, מלכלכים עליי"

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ממשיך בסדרת הראיונות לתקשורת בניסיון למנוע את 'חוק בן גביר' וטוען כי זו חובתו הציבורית והמוסרית להתריע | על נתניהו אמר: "הוא מאשר דברים שהוא לא היה חולם בחלומותיו השחורים" • והוסיף: "כולם נרתמים להתקיף את המשטרה"

רוני אלשיך לא עוצר: "פוגעים בי, מלכלכים עליי"
נתניהו ואלשיך צילום: חיים צח, לע"מ

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התראיין השבוע למהדורה המרכזית ב'חדשות 12' ושם המליץ בין היתר ללכת לעסקת טיעון עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בראיון נוסף שהעניק לגדעון אוקו ברדיו 103fm הדגיש את התנאים לכך, לדבריו.

"דמוקרטיה יציבה היא מאמינה בנורמות, בערכים, באתיקה", אמר אלשיך והבהיר: "אם היינו מספיק בריאים, עם עמוד שדרה דמוקרטי עמוק, לא היינו מגיעים לסיטואציה שבה המפלגה מגוננת על מי שמוגש נגדו כתב אישום במקום להגיד לו 'יש לך חזקת חפות, לך תתגונן ותן למדינה הזאת להתנהל בלי כל הטרפת הזאת'".

הוא המשיך: "היות ואין לנו עמוד שדרה כזה, אנחנו מוצאים את עצמנו, שכל המדינה עסוקה במשפט של ראש הממשלה, הכול רתום לדבר הזה. ראש הממשלה מאשר דברים שהוא לא היה חולם בחלומות השחורים שלו לאשר. למשל, פקודת משטרה, האם ארדן לא רצה לפתוח את פקודת המשטרה? הוא רצה, מי לא אישר לו? ראש הממשלה. האם פסקת ההתגברות, אם עכשיו היא תעבור ככה ברוב של 61, נראה לך שראש הממשלה רצה את זה? רוצה את זה? מאמין בזה?".

לטענתו, "במקום שאנשים שיודעים את האמת ומבינים את המורכבות יאפשרו בעצם לראש הממשלה לפרוש מתפקידו, ללכת לנהל את משפטו בשקט, להגן על עצמו עם כל הכלים העומדים לרשותו, במקום זה כולם נרתמים להתקיף את המשטרה, את הפרקליטות, את בית המשפט, לעשות קמפיינים של פגיעה אישית. מה, לא פוגעים בי ברמה האישית? מלכלכים עליי. זה בוודאי עושה לי משהו, אני גם בן אדם, אבל אני למדתי לשים חומה ולא להיות עסוק בזה. כי אם אני עסוק בזה אז אני לא אלחם שום מלחמה ולא אעשה שום דבר וגם לא אעבוד".

"אני מסתכל כרגע על המדינה ומה שקורה לה"

בהמשך טען כי אינו מצטער על קיום הראיונות שלו לאחרונה. "אני חושב שחלק מהמאמץ שאני צריך לעשות זה להציג לאזרחים את המשמעויות כפי שאני רואה אותן, כי בסוף פוזיציה של מפכ"ל היא פוזיציה שהציבור קשה לו להיכנס לנעליים שלה ולהבין אותה. אני מזהה את הבורות בציבור, אפילו בקרב מורים לאזרחות, בדקתי אותם כמפכ"ל, שלא באמת מבינים את הניואנס הזה - מה ההבדל בין מפכ"ל לשר בט"פ ורמטכ"ל ושר ביטחון. זו בורות כמובן אבל אני לא מאשים אף אחד כי באמת קשה להבין, וזה תפקידי, אני חושב, הציבורי, המוסרי וכו'. זה שאני חוטף ברמה האישית, זה כי זו הדרך שבה מתגוננים כאשר אין תשובות מהותיות לטענות שאני מעלה", אמר.

המפכ"ל לשעבר נשאל האם הוא תומך בעסקת טיעון עם קלון. "אני חושב שעם קלון, אני חושב שיש דברים שצריך להתעקש עליהם, אבל בסופו של דבר כאשר ראש הממשלה מפנה את תפקידו ומפסיק לרתום את מדינת ישראל לצרכים שלו, ולצורך העניין המערכת חוזרת לשפיות, לאיזון, אז אני מסתכל על המדינה. אני לא מסתכל על ראש הממשלה, שמגיע לו להתגונן, זה בסדר, אין לי טענות, ואני לא מסתכל עליי באופן אישי, אני מסתכל כרגע על המדינה ומה שקורה לה".

בנוסף, הסביר מדוע קרא לקובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה הנוכחי, להניח את המפתחות: "אם המפכ"ל מוצא את עצמו, כמפכ"ל שנאלץ לא לשרת אג'נדה שוויונית אלא אג'נדה פוליטית, אז הוא צריך ללכת הביתה".

לגבי 'חוק בן גביר', הדגיש: "מה שמעניין זה מדינת ישראל ואזרחי ישראל, השר לא מעניין. לא מתקנים חוק כדי שהשר לא יהיה מתוסכל. זה שזה תפקיד מתסכל, נכון, קצת פחות מתסכל להיות שר הביטחון, זה בסדר גמור. זה שזה עניינית, אובייקטיבית, מתסכל, זו לא סיבה לשנות את החוק".

רוני אלשיך משפטו של בנימין נתניהו איתמר בן גביר משטרה משטרת ישראל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד