כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צעד אנטי ישראלי

צ'ילה תפתח שגרירות ברמאללה הפלסטינית

צ'ילה הודיעה על החלטתה לפתוח שגרירות ברמאללה. למדינה מדרום אמריקה יש נציגות דיפלומטית ברמאללה, שנפתחה ב-1998, לרשות הפלסטינית יש שגרירות בצ'ילה. הנשיא בוריק הדגיש את תמיכתו בפלסטינים

צ'ילה תפתח שגרירות ברמאללה הפלסטינית
פלאש 90

נשיא צ'ילה, גבריאל בוריק, הודיע אתמול במפגש עם הקהילה הפלסטינית בארצו, כי צ'ילה תפתח שגרירות ברמאללה. "אחת ההחלטות שקיבלנו כממשלה היא שאנחנו הולכים להעלות את רמת הייצוג הרשמי שלנו בפלסטין", אמר הנשיא בוריק, והדגיש כי ארצו תפתח שגרירות תחת ממשלת צ'ילה.

למדינה מדרום אמריקה יש נציגות דיפלומטית ברמאללה, שנפתחה ב-1998, לרשות הפלסטינית יש שגרירות בצ'ילה. בוריק הדגיש את "תמיכתו בפלסטין". הדברים עוררו תסכול בישראל, על מהלך "אנטי ישראלי".

בספטמבר האחרון הרגיז בוריק את הממשלה לאחר שסירב לקבל את כתב האמנה של שגריר ישראל שמונה אז בצ'ילה, למשך שבועיים, בתגובה לפעולות הצבאיות של ישראל בשטחים. צ'ילה הכירה במדינה הפלסטינית ב-2011 עוד לפני שתמכה בחברותה באונסקו.

צ'ילה והפלסטינים מקיימים קשרים מאז הגירת הפלסטינים שהחלה במאה ה-20 ואשר כיום עולה על 300,000 איש, מה שהופך אותה לאוכלוסייה הערבית הגדולה ביותר מחוץ למזרח התיכון ואשר מתקיימת יחד עם קהילה יהודית המונה כ-30,000 חברים.

רמאללה צ'ילה הרשות הפלסטינית שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד