כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ציר הרשע

קבוצת וגנר קנתה נשק צפון קוריאני למלחמה באוקראינה

ארה"ב טוענת שקבוצת כוח וגנר הרוסית קנתה נשק צפון קוריאני למלחמה באוקראינה. צפון קוריאה בנתה טילים בליסטיים המסוגלים לפגוע כמעט בכל מקום על פני כדור הארץ, כמו גם כלי נשק לטווח קצר יותר

קבוצת וגנר קנתה נשק צפון קוריאני למלחמה באוקראינה
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

היחידה הצבאית הרוסית הפרטית, קבוצת וגנר, הידועה לשמצה, קיבלה משלוח נשק מקוריאה הצפונית כדי לסייע בחיזוק הכוחות הרוסיים באוקראינה, זהו סימן לתפקידה החשוב של היחידה במלחמה, כך אמר בכיר בממשל האמריקאי לסוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו יכולים לאשר שצפון קוריאה השלימה מסירת חבילת נשק ראשונית לוגנר, ששילמה עבור הציוד. בחודש שעבר, צפון קוריאה העבירה רקטות וטילים לרוסיה לשימוש על ידי וגנר", כך אמר פקיד בשיחה עם רויטרס.

על פי הדיווח, ההערכה של ארה"ב, מבוססת על מידע מודיעיני שייחשף בפומבי, אך כמות הנשק שסופק על ידי צפון קוריאה לא תשנה את הדינמיקה של שדה הקרב באוקראינה, אבל אנחנו מודאגים מכך שצפון קוריאה מתכננת לספק יותר ציוד צבאי לוגנר" אמר הפקיד.

פקידים אמריקאים חושבים שהעברת הנשק של צפון קוריאה מהווה הפרה ישירה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם והם מתכננים להעלות זאת בפני מועצת הביטחון. צפון קוריאה בנתה טילים בליסטיים המסוגלים לפגוע כמעט בכל מקום על פני כדור הארץ, כך אומרים מומחי נשק, כמו גם כלי נשק לטווח קצר יותר.

הפקיד אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסתמך יותר ויותר על קבוצת וגנר, שבבעלות בעל בריתו יבגני פריגוז'ין, לעזרה באוקראינה, שם כוחות רוסים כשלו בניסיון להפיל את ממשלת אוקראינה. כוח וגנר היא יחידה לא רשמית של משרד ההגנה הרוסי. מספר החיילים קרוב ל-6000, והם מבצעים מבצעים צבאיים בהוראות רוסיה שמכחישה קשר לקבוצה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה טילים תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד