כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בירך את המטבעות

זו הסיבה: הרבי עטה שתי מסכות בהדלקה

האדמו"ר ממכנובקא בעלזא עטה שתי מסכות במעמד הדלקת נר חנוכה השבוע ולא יצא למעמד הילדים כמידי שנה ואף התפלל שחרית בפתח חדרו עקב כך שנדבק בקורונה. 'בחדרי חרדים' עם תיאורי החסידים על חנוכה נדיר במחיצת הרבי שלא חש בטוב

זו הסיבה: הרבי עטה שתי מסכות בהדלקה
הרבי ממכנובקא בעלזא מדליק עם מסכה צילום: קול בחצרות

חסידי מכנובקא בעלזא הופתעו שהרבי נכנס השבוע למעמד ההדלקה במרכז החסידות בבני ברק כשהוא עטוי בשתי מסכות על פניו, הסיבה: הרבי לא חש בטוב ונדבק ככל הנראה בקורונה.

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הרבי שהתחיל את הברכות במעמד ההדלקה הוריד את המסכות כדי שהבחורים היוצאים ידי חובתם מהרבי כנהוג, יוכלו לשמוע את הברכות ולצאת ידי חובה, אך מיד כאשר סיים את הברכות עוד לפני שהתחיל להדליק עטה על פניו בחזרה המסכות והדליק.

הרבי לא אמר 'תורה' כמידי יום אך רקד בסיום ההדלקה, החסידים מחוץ לעיר שעברו אחרי ההדלקה לא נתן להם הרבי יד לשלום. 

אתמול, האדמו"ר לא יצא לשחרית אלא התפלל בדלת חדרו, רק לקריאת התורה יצא וכמובן עטה מסכה. 

הרבי לאחר ההדלקה עם שתי המסכות על פניו. צילום: קול בחצרות

בהוראת הרבי המעמד לילדי החסידות מכל הארץ שם משתתף כמידי שנה ומחלק חנוכה געלט, הורה הרבי שלא יבטלו את המעמד באומרו "לא מתאספים לכבודי, ועצם התאספות תינוקות של בית רבן הוא תכלית, ובתחילה היה מדובר שהילדים יוכלו לעבור בחדר של הרבי לקבל 'חנוכה געלט' אבל הרבי לא היה בכוחותיו, והרבי בירך את המטבעות בביתו ושלח את בנו הרה"צ ר' מעכל רוקח שיחלק את ה'חנוכה געלט' בשליחותו.

לפני שחילק דיבר בן הרבי לילדים על זה שחנוכה הוא חג האמונה ובחג זה אנו כל שנה מתאספים להדבק ביחד בצדיקים ובאים לרבי וכולם מרגישים פה את החיסרון שהרבי לא פה, אבל כולם כבר ראו כבר אתמול שהרבי לא מרגיש טוב והרבי לא יצא לשחרית, לכן הוא מינה אותי לשליח להעביר את הברכות והמטבעות שבירך.

מכנובקא בעלזא מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד