י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עין לא נותרה יבשה!

מאות יתומי ׳זה לזה׳ הדליקו יחד נר רביעי מול עיני האימהות האלמנות

רגעים מרגשים ומצמררים היו אמש במתחם הדי.סי.טי הענק במישור אדומים, כאשר מאות יתומי ארגון "זה לזה" הדליקו יחד נרות חנוכה ברגש ובדמע, אול מול עיני האימהות האלמנות שעמדו בעזרת הנשים וצפו במחזה המרהיב

מאות יתומי ׳זה לזה׳ הדליקו יחד נר רביעי מול עיני האימהות האלמנות
המעמד המרטיט צילום: באדיבות המצלם

מטרת האירוע היה להכניס מעט אור לחייהם של הילדים הרכים, תינוקות של בית רבן, אשר בבת-אחת חשך עליהם עולמם כשאיבדו את אבי המשפחה, ל"ע.

במתחם מיוחד הוצבו כ-400 חנוכיות שהודלקו יחד ע"י הילדים היתומים, שדווקא בימי החנוכה חשים יותר מבכל יום, את החיסרון העצום בהיעדרו של אב המשפחה שהיה מדליק איתם בכל שנה ושנה את נרות החנוכה, ועתה מצפים הם לקרן של אור שתאיר להם ולו במקצת את החושך והאפילה בהם הם שרויים כל השנה. וכאן נכנסים לתמונה המלאכים של "זה לזה", הפועלים סביב לשעון בכל ימות השנה להביא שמחה וחיות בבתיהם של היתומים והאלמנות.

מרטיט היה לראות את ההתרגשות הרבה שניכרה היטב בקרב הילדים לקראת המעמד ההיסטורי והמרגש. בבתיהם של משפחות האלמנות והיתומים, המתינו בדריכות לקראת נר רביעי של חנוכה, להדלקת הנרות ההמונית.

את המעמד כולו ניהל והנחה בטוב טעם ובמתק שפתיים, המגיד מישרים הרה"ג ר' ישראל מאיר שושן שליט"א, שהלהיב את ציבור המשתתפים בגודל הרגעים הנשגבים של הדלקת הנרות על ידי הילדים היתומים ברגש ובדמע, אשר תפילתם הטהורה בדקות אלו, בוקעת רקיעים ומגיעה היישר תחת כיסא הכבוד לעורר רחמים לפני אבי יתומים ודיין אלמנות.

במרכז המעמד נשמעו בקשב רב דברי ברכתו של המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א, שבירך במילים חמות את אלפי היתומים והאלמנות ואיחל להם ברכות לרוב שיזכו לקחת אורה ושמחה מימי החנוכה לכל ימות השנה, מתוך אמונה כי כל מה שהקב"ה עושה הכל לטובה ולהאמין בכך בכל לב ובכל נפש.

לכבודם של אלפי היתומים הגיעה גם נשיאת הארגון הרבנית רוטנברג תחי', שבמשך כל ימות השנה דואגת לרווחתם של היתומים והאלמנות במסגרת "זה לזה" ופרויקט "בני מלכים", המסייע לכל יתום ויתומה ולכל אלמנה הן בימות החול, והן בשבתות ובחגים. גם בעזרת הנשים התקיימה שרשרת של פעילות מעניינת לאלמנות וליתומות, בהרצאות ובהפעלות שונות, יחד עם מופעים מלהיבים בליווי תזמורת להכניס שמחת חיים בקרב המשתתפות.

תזמורת מיוחדת ליוותה את האירוע המרגש החל ממעמד הדלקת הנרות בתחילתו של האירוע ועד לסיומו בחצות הלילה, עם ניגוני רגש ושמחה על ידי מקהלת 'נשמה' ובליווי בעלי מנגנים ידועים שהרימו את הקהל טפח וטפחיים מעל הקרקע, בהתרוממות הרוח ובהתעלות הנפש לכבוד ימי האורה.

זה לזה ילדים יתומים הדלקת נר חנוכה המשגיח הרב דן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד