כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגלל הדלקת נרות חנוכה

"כפייה דתית" | סועדים יצאו ממסעדה בלי לשלם

אירוע חריג התרחש במסעדה בגבעתיים ועורר דיון סוער בין תושבי המקום. נציגי בית חב"ד המקומי הגיעו למקום והדליקו נרות עם בעלי המסעדה. חלק מהסועדים התרעמו על האירוע ועזבו | "זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר"

"כפייה דתית" | סועדים יצאו ממסעדה בלי לשלם
אילוסטרציה צילום: pexels

נציגי בית חב"ד בגבעתיים הגיעו למסעדה מקומית והדליקו נרות עם בעלי המסעדה אך חלק מהסועדים התרעמו על הטקס, וחלקם אף עזבו את המקום מבלי לשלם.

"הם פשוט יצאו משם תוך כדי שהם מאשימים את בעלי המקום ב"כפייה דתית", ואפילו לא שילמו את החשבון שלהם", סיפר אחד הנוכחים לאתר 'מה הלו"ז'. גולשת אחרת התרעמה על האירוע וכתבה: "אין לכם ערכים ובטח שלא בושה! יש לכם לא מעט ללמוד מהדת שלנו, על סובלנות והכלה".

המקרה עורר דיון נרחב ברשתות החברתיות. "חצופים! אבל אם הם היו בחו"ל והיו צריכים עזרה היו יודעים לרוץ ולחפש איפה יש חב"ד כדי לקבל עזרה מהם", כתבה יפה נקש, והגולשת חן הוסיפה, "מאיפה כל השנאה הזאת לאנשים שעושים כל כך הרבה טוב? למה יהדות ומנהגים יהודיים היא מעשה פסול במדינה שהיא יהודית?".

גולשת בשם רונית התייחסה לאי תשלום החשבון: "לא רוצים לראות הדלקת נרות?! הגזמתם אבל זכותכם לקום וללכת – אחרי ששילמתם… אם הדלקת נרות חנוכה זו הדתה – לצאת ממסעדה מבלי לשלם זאת גניבה".

"העיקר שכשאתם טסים לתאילנד או כל חור בעולם וצריכים עזרה או ארוחת חג טובה – אתם באים לחב"ד", כתב גולש נוסף, ודניאל שולמן אמרה: "זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר. הם אנשים קטנים שלא ראויים לכבוד בעצמם". מנגד גולשים שונים תמכו במהלך של הסועדים שיצאו מהמקום. הגולש עופר כתב: "אני מבין שהמסעדה הפכה לסניף של חב"ד. עוד מסעדה שנכנסת לרשימה של מסעדות שלא אכנס אליהן".

מסעדה גבעתיים כפייה חילונית חנוכיה כפייה דתית הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד