כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הונה במיליארדים

הנוכל היהודי שוחרר בערבות של 250 מיליון דולר

יזם המטבעות הדיגיטליים סם בנקמן-פריד שוחרר בערבות למעצר בית בקליפורניה, לאחר שהוריו הסכימו לחתום על ערבות בסך 250 מיליון דולר ולקחת אותו לביתם. בנקמן-פריד ממתין למשפט באשמת הונאת משקיעים בפלטפורמת המסחר שלו FTX

הנוכל היהודי שוחרר בערבות של 250 מיליון דולר
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

יזם המטבעות הקריפטוגרפיים סם בנקמן-פריד יצא ביום חמישי מבית המשפט במנהטן עם הוריו לאחר שהסכימו לחתום על ערבות של 250 מיליון דולר, והוא יהיה במעצר בית בבית הוריו בקליפורניה בזמן שהוא ממתין למשפט באשמת הונאת משקיעים, וגניבה של הפקדות של לקוחות בפלטפורמת המסחר שלו חברת FTX.

עוזר התובע ניקולס רוס אמר בבית המשפט שבנקמן-פריד, בן 30, "ביצע הונאה בממדים אפיים". רוס הציע שחרור בערבות קפדנית, לרבות ערבות של 250 מיליון דולר - שלדבריו נחשבת לערבות קדם משפט פדרלי, הגדול ביותר אי פעם, ומעצר בית בבית הוריו בפאלו אלטו, קליפורניה.

רוס אמר כי הסיבה להסכמת שחרור בערבות, הייתה, שבנקמן-פריד הסכים לוותר על מאבק בהסגרה מאיי הבאמה, חתם על הסגרה והוטס מאיי הבאמה שם התגורר בעושר מנקר עיניים, כשהוא למעשה לכאורה גונב מיליארדים מלקוחותיו.

ב-2022, בנקמן-פריד היה אחד התורמים הגדולים ביותר למפלגה הדמוקרטית. חלק גדול מהסכום שהיה בחשבון החברה נעלם מאז, מקור אחד העריך את הסכום החסר בכ-1.7 מיליארד דולר. השני אמר שהפער נע בין מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' נוכל הקריפטו הואשם בשמונה אישומים פליליים, כולל האשמות על העברת כספים כתרומה למפלגה הדמוקרטית, הוא נאשם כי עבר על חוקי מימון קמפיין הבחירות עם תרומות גדולות. ההאשמות כללו הונאות בנקאיות הן על הלוואות והן על לקוחות, וכן קנוניה לביצוע הונאת רשת בשתי קבוצות. הוא הואשם גם בקשירת קשר לביצוע הונאת סחורות וניירות ערך וכן בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. הוא צפוי לעונש מקסימלי של 115 שנות מאסר אם יורשע.

האישום השמיני האשים את בנקמן-פריד - שהיה אחד התורמים הפוליטיים הגדולים השנה למפלגה הדמוקרטית וגם לרפובליקנים, בקשירת קשר "להונות את ארה"ב ובהפרת חוקי מימון הקמפיין". הוא נאשם בשימוש באמצעי הונאה כדי לעקוף את הכללים לגבי כמה הוא יכול לתרום.

מטבעות קריפטו מטבעות קריפטוגרפיים נוכל שחרור בערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד